3214
Sök

Hjälp med fjärrlås..

71 Inlägg
9 augusti 2010
Trådstartare
#1
Hallu gott folk!

har fjärrlås på kärran,, trycker bara på knapp på nyckeln så låser den o låser upp.. men tappade nyckeln en gång på utställning sen så funkade det inte längre,, så antar att att det är något med chippet,, nån som vet någon som kan fixa sånt?? har vart på nissan o dom har inte sån pejl maskin som hittar min frekvens,, så dom kan fixa chippet...

har bytt batteri o kollat där,, men inget hjälpt..

Mvh T.M

54 Inlägg
9 augusti 2010
#2
jag hade en vectra för länge sen, på den bilen kunde man registrera nyckeln själv. då gjorde man såhär

1. vred till tändning "kontakt asså"
2. med tändningen på och nyckeln kvar i tändlåset tryckte man på knappen på nyckeln, c-låset svarar med att låsa och låsa upp en gång.

testa det , de kanske funka på din med

Sänker Alla Andra Bilar = SAAB

71 Inlägg
23 augusti 2010
Trådstartare
#3
Testade det,, men inget resultat :-(

2 Inlägg
17 oktober 2010
#4
Det brukar vara t.ex att man ska sätta i nyckeln i tändningslåset samt låta den sitta i ca:30sek med tändningen på sen efter 30sekunder trycka på knappen och håll den intryckt tills du får svar på något vis. Men annars skulle jag nog tippa på att nyckeln är trasig. Men låter ganska konstigt om den skulle gå sönder för att du bara tappade den. Har tappat fin flera ggr både till personbil samt lastbil men personbilen har den tappat på några ggr men inte lastbilens nyckel dock.


135 Inlägg
18 oktober 2010
#5
Du ska sitta i bilen och ha alla dörrar stängda. och vrida på tändningen och hålla in låsknappen, då ska den låsa och låsa upp snabbt.. sen ska de funka. Gör det inte det så kolla batteriet och själva hållaren till batteriet. kanske en lödning som behövs på flärpen till batteriet.


Sök