3279
Sök

Köpråd: bil mellan 20-30 tusen

Amatör
453 Inlägg
10 augusti 2010
bmw 328!

Rumpmas
3 860 Inlägg
10 augusti 2010
Widing_ skrev:
Andromeda skrev:
Om du vill ha en turbo, så att "du kan börja pilla lite själv" är det väl ofta där som en del av tillförlitligheten försvinner wink
Visst, många kör många mil mellan haverierna på sina trimmade bilar, men mer effekt används ju också, och det sliter mer på övriga delar av bilen såsom lager, växellåda, koppling, bussningar, ja allt. Själva T5-motorn håller mycket bra för trim, men resten slits ju mer om man kör hårdare. Och så fort man slänger ihop specifikationer som inte tillverkaren räknat med tar man risken att det blir till det sämre ur hållbarhetssynpunkt, även om det självklart kan bli bättre med.

BMW har ju rykte om sig att hålla, men frågan är om det inte blir svårt att hitta en BMW i de prisklasserna som inte redan är hårt körd och halvhjärtat servad av gasglad motorburen ungdom?

Ja jo, det är sant, men jag är less på att åka slött alltså tongue

jadu, det där med BMW är inte min grej, har ingen koll på deras modeller, så lite mer tips om det vore inte fel smile

Men är bra sugen på 855 t5a, vågar man chansa? wink

Ska förtydliga att med T5 menar jag Trionic 5, motorstyrsystemet i ng900 turbo, inte Volvo's T5- motor. Volvo kan jag inte ett smack om, förutom att jag precis som dig har hört att de gärna skjuter packningar. Kan det bero på igensatt vevhus som leder till högre tryck i detsamma tro? I så fall går det ju att undvika att råka ut för det.

Ödesutmanare
389 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
Ska förtydliga att med T5 menar jag Trionic 5, motorstyrsystemet i ng900 turbo, inte Volvo's T5- motor. Volvo kan jag inte ett smack om, förutom att jag precis som dig har hört att de gärna skjuter packningar. Kan det bero på igensatt vevhus som leder till högre tryck i detsamma tro? I så fall går det ju att undvika att råka ut för det.

Jaha okej, haha då är jag med wink My bad!
De verkar ofta vara att vevhuset är tätt så packboxen går.
De börjar brinna lite i knutarna nu, suttit över halva semestern utan bil, börjar bli gaalen! tongue

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 augusti 2010
Widing_ skrev:
Jadu, det där med BMW är inte min grej, har ingen koll på deras modeller, så lite mer tips om det vore inte fel smile

Det är bara att fråga om du är intresserad så hjälper jag dig så gott jag kan. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
10 augusti 2010
Som jag har sagt, köp en 9-3 2.0T .. I årsmodell 98-99 med T5 systemet. DU ÅNGRAR dig inte! smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Ödesutmanare
389 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
Memme skrev:
Som jag har sagt, köp en 9-3 2.0T .. I årsmodell 98-99 med T5 systemet. DU ÅNGRAR dig inte! smile

Okej ;D men du som har 850 t5a, är de mycket krångel o så med de? Sugen som tusan på en sån, fast kombin ;D

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
10 augusti 2010
Jag har haft en 855 GLT , läckte dock från packboxen så den såldes.

Men den jag har ny har jag inte haft något större fel med, har ägt bilen 1 månad typ, hade lite otur att en oljeslang läckte så detta fick bytas på en verkstad då jag själv inte orka pila, å det gick på 3000 med materialet. (byte då 2 slangar som kostar 700 :- nya!!)

Men annars så har jag inte stött på några problem *tar i trä* .. Rör på den gör de iallfall, från 80-120 ligger på jag 3.8 sek ungefär, 0-100 ej testat, 100-200 runt 11 sek.

Men nu har jag som sagt tur, förra ägare bytade koppling,låda,motor så det är inga större problem ..

Fast jag har haft den 1 månad ca, så har jag redan kört 200 mil utan problem! Klart den dricker soppa men komforten jämnar ut de. Ligger på i förbrukning runt 1.2-1.4/milen.

Men hittar du en fin i den prisklass så tkr jag du kan slå till, även om du hittar en fin saab 9-3 2.0T(har haft 2 st) 185hks.

Nackdelen med just volvon är väl att det är massa LMM och kamrem på dom, vilket det inte är på saabarna big_smile..

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
10 augusti 2010
e den den storleken på bil du e ute efter, saab, volvo m,m???

annars så har du ju dom små "gokartbilarna" golf GTI, civic, CRX m,m som e riktigt roliga små busbilar.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

Ödesutmanare
389 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
weian skrev:
e den den storleken på bil du e ute efter, saab, volvo m,m???

annars så har du ju dom små "gokartbilarna" golf GTI, civic, CRX m,m som e riktigt roliga små busbilar.

ah det är det, har redan haft 2 st golf, vill upp lite nu tongue haha

1 482 Inlägg
11 augusti 2010
BMW 540 E34. 4liters V8 286hk. Underbara bilar. Ligger lågt i pris pga stor motor. Svårsåld om du väl äger en.

1.5/blandad körning
Under litern motorväg.

Tung gasfot 2liter+++/milen.

BLT Service
Theracords Music Label

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
11 augusti 2010
306 gti
Om du vill kunna svänga lite wink

Peder DailyFresh

Ödesutmanare
389 Inlägg
11 augusti 2010
Trådstartare
Det blidde en 850 T5, man får chansa lite i livet wink

Rumpmas
3 860 Inlägg
11 augusti 2010
Widing_ skrev:

Stilig! (för att vara en traktor wink)

Men en lite diskret vinge får du allt sätta på bakluckan tycker jag, men ingen 740-osthyvel bara smile

Trucker
2 710 Inlägg
11 augusti 2010
En 9-3 med fulltrycksturbo får du för dom pengarna smile Har själv aeromotorn. FTT:n har ju bara 20hk mindre vilket inte är värsta grejen, rekomenderar den wink

Mvh

Fart missbrukare

Ödesutmanare
389 Inlägg
12 augusti 2010
Trådstartare
Andromeda skrev:
Widing_ skrev:

Stilig! (för att vara en traktor wink)

Men en lite diskret vinge får du allt sätta på bakluckan tycker jag, men ingen 740-osthyvel bara smile

Haha wink

Självklart, har suttit en r-vinge på, men blivit stulen, så blir väl en sån sen smile
Att man inte får ha saker ifred alltså... mad

Dumpventil o nya mätare o mätarhållare till a-stolpen beställt idag, nu börjas det hela wink
Senast redigerat av Widing_ (12 augusti 2010)

Sök