Jag har köpt min nuvarande supra från J-spec i Karlstad!
Eftersom firman låg över 40 mil från mig så var det ytterst viktigt att dem berättade ALLA fel på den.
Efter flera samtal och bilder och enligt annonsen "MKT GOTT SKICK" samt att det var en av dem finaste suprorna dem haft inne på firman så kände jag mig trygg.
Dagen D då jag hämtade bilen blev lite av en besvikelse...ärligt talat!
Bilen hade färgskiftningar, lite rost osv.
Invändigt var den dock som NY!
Bilen kostade således även väldigt mkt även för 2 år sedan, den kostade mig 200.000kr och betänk detta då att bilen var i org utförande, ej BPU el kjol paket, övriga supror låg ute för 160-180.000kr men jag ville ha en clean org supra jag själv skulle få bygga på. Inget sönderkört skit.
I efterhand så har flera kunniga sagt att jag har mig en riktigt fin supra som INTE är sönderskruvad som dem flesta är. Men...
Hade även i samband med köpet beställt en Do Luck front samt en TRD huv som skulle vara monterat och lackat vid hämtning.
Huven var så dåligt inpassad så det var skamligt åt det, helt sne.
Dem ska ju ändå vara lite professionella på området tycker man.
För att lacka huv och front kosta mig 7000kr extra, rätt mkt men ok.
Så fort bilen kom hem plockades den ner i små delar och lackades om helt.
Plockade isär varenda liten del i små molekyler för att det skulle ju göras snyggt och 110% bra.
Då upptäcker vi nästa sak.
Bilen har inte den utrustning som dem specat in i köpeavtalet.
Inga TRD stötdämpare satt på, dessa kostar över 10.000kr, utan bara vanliga org Bilstein dämpare.
Efter mkt om och men, massa tid så skickades dock TRD stötdämpare ut till mig och dem fick även bekosta monteringen av dessa hos en firma jag anlitat då det klart och tydligt skulle sitta monterat på bilen.
Jag tycker dem hela tiden har varit glada och trevliga, min säljare Fredrik har velat vara tillmötesgående och verkligen ordant upp efter sig, men ändock tycker jag dem brister lite i kunskapen om dessa japanska bilar och hur dem säljer saker och ting. Men det är ju ändå bilhandlare och dem är ju som dem är!
Har aldrig köpt reservdelar av dem.
Däremot vill jag lyfta upp en annan firma lite om man får??
Får man det el bryter jag nån regel? Har ingen aning men...
Köpte min första supra av European Sportscars i Älmhult, riktigt bra firma med enorm backup och service.
Kände mig jättenöjd med det köpet, från början till slut.