3370
Sök

Sälja bil till www.mdagenturen.se

407 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
Tjena.

har min s60 ute på blocket och blev uppringd av www.mdagenturen.se och dom ville sälja bilen åt mig..

så jag undrar om det är någon här som har haft med dom att göra eller vet om det är nått att sattsa på?

//MrK

rb26dett
136 Inlägg
16 augusti 2010
har en kompis som blev blåst av en förmedlare en gång. dock inte den ovannämnda, men jag skulle aldrig skriva över en bil till nån annan utan pengar i handen/kontot.

Mvh/Eric

"anti antispinn"

2 337 Inlägg
16 augusti 2010
Som jag förstod det så gör de allt arbete fram tills dess att köparen har fått pengarna från ett lån (att få folk att ta billån är ju deras egentliga affärsidé), därefter görs själva affären/bilbytet mellan dig och köparen direkt. Det borde ju vara tämligen riskfritt.

Det är möjligt att de har folk som letar efter just den bil du har, därav att de kontaktade dig. Isf skulle du kunna få bilen såld rätt snabbt, tror jag.

3 121 Inlägg
16 augusti 2010
Sälj bilen till vem du vill men lämna inte den ifrån dig utan att ha fått hela köpeskillingen...

8 883 Inlägg
16 augusti 2010
MrK skrev:
Tjena.

har min s60 ute på blocket och blev uppringd av www.mdagenturen.se och dom ville sälja bilen åt mig..

så jag undrar om det är någon här som har haft med dom att göra eller vet om det är nått att sattsa på?

//MrK

Sälja via dom utesluter ju dom som vill betala kontant då deras verksamhet går ut på att köparen tar lån på bilen och att du får betala en avgift oavsett om dom säljer bilen eller inte.
Mitt råd är att inte anlita en medlare. Jag som säljare ska inte betala när jag säljer en bil.

Citat från deras hemsida:
Varför tar ni en fast avgift när man anlitar er?
Vi tar en avgift, dels för att täcka vissa annons och drift kostnader samt för att skydda oss mot att ha fått utföra en hel del arbete i onödan i fall du väljer att avbryta avtalet och får sålt objektet på egen hand.

Fotograf på tierpidag.se

716 Inlägg
16 augusti 2010
Dessa ringde mig oxå, och sa att dom har kunder som är intresserade av min bil och vill köpa den, jag skulle lägga ut en annons i deras hemsida etc etc. Jag frågade varför inte den intresserade ringer mig direkt isåfall om ni nu ska begära högre pris av de när dom sett min bil på annons? Då sa han nått i stil med dom kan ta de på avbetalning via oss men att ja får mina pengar direkt.

Jag litade inte på dom, vem vill betala högre pris? Så ja bad han dra åt helvete, sa till han att jag kryssade i boxen att tele-försäljare inte ska ringa, han blev sur men det skiter jag i, sen la ja på.

Ja kanske gjorde fel, men har ju inte brottom me å sälja bilen tongue

1 915 Inlägg
16 augusti 2010
Enligt deras hemsida heter firman: MD-Agenturen Sverige AB.
Reggat firmanamn är: MD-Agenturen LTD, UK Filial.
Org.nummer: 516405-4917 Bolagsform: Filial

VD: Vassilev, Dejan Nikolaev
Registreringsår: 2009

F-Skatt: Registrerad

BRANSCH
Företagstjänster
Databehandling & Hosting

VERKSAMHET / ÄNDAMÅL
Filialen ska erbjuda diverse annons tjänster åt privata personer och företag som vill köpa och sälja en vara. Företaget agerar som en agent åt säljare och köpare.

SVENSK NÄRINGSGRENSINDELNING - SNI
63110 - Databehandling, hosting o.d.
73111 - Reklambyråverksamhet

http://karlskoga-kuriren.se/nyheter/kar … orsaljning
http://www.zatzy.com/allmaent/367263-na … n-aer.html

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Sök