Sharky skrev:
I princip lossar du alla orginalkontakter på motorn och trycker dit motsvarande kontakter från LH2.4 härvan. Sedan så matas 2.4 härvan med ström precis som det står i den Norska guiden.
Givetvis har inte Volvo förberett för att kunna koppla på en annan härva utan det får man göra själv. Tålamod, elschema, noggrannhet, mätinstrument och grundläggande elkunskap är ett stort plus. Speciellt tålamod och noggrannhet......
Att ligga dubbelvikt under instrumentbrädan en svinkall dag i januari ute i snön och tro att man kan koppla in det lirar inte.
Bränslebox och tändbox ansluts till donen i LH2.4 härvan. Det är ju därför du skaffar en sån härva...
![wink](img/smilies/wink.png)
/Göran
henke_92 skrev:
tack för infon sharky men jag menar mer att hur byter jag själva motorhärvan? och hur kopplar jag den på ett existerande 2.2 systemet? är där uttag på 2.2 för att koppla in en 240is lösa motorhärva? gör det då att jag kan änvända turbobränslebox? hur blir det med tändningsboxen dårrå eller har jag fått allt om bakfoten?
MvH
tack göran nu fattar jag allt å lyckades kirra biffen!
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
va inte så jätte svårt om man inte gjorde något misstag från början
![smile](img/smilies/smile.png)
tacktacktack!
im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D