3642
Sök

E 85

4 Inlägg
16 augusti 2010
Trådstartare
#1
Jag har lite funderingar kring E85 och turbomatning.
E85 ligger på  ca 104 oktan och borde tåla högre komp i motorn.
Om man ska turbokonvertera en bensinmotor så behöver man väl kompsänka ?
Går det att montera en liten turbo på en stor motor för att få ett lågt laddtryck tanka E85 och strunta i att sänka kompet? Typ turboagg fån en 1,8L på en 3,3L motor.
Ett lågt turbotryck borde kompensera för flödes förluster i insugskanaler, ventiler och dåligt utformade förbränningsrum i en sugmotor, verkningsgraden borde bli bättre.
Jag är inte ute efter hög effekt utan låg bränsleförbrukning.
Är det någon som vet om detta är rätt eller fel???????


8 886 Inlägg
16 augusti 2010
#2
§2 När du startar en ny tråd
Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om.
Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning.
Se rubriksanvisningarna (§3 och §4)
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Låser härmed tråden.

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se


Sök