Ja kör du inte med orginal fälgar så kolla navhålet på fälgen så att det stämmer övernes med navhålsdiameten. På en eftermarknadsfälg är det högs troligt att det ska sitta centreringsringar, alltså sånna i plast.
kan vara så att fälgen rör sig upp och ner även fast den är fast bultad. detta kan man aldrig balansera bort i maskin.
Jag hade detta problem på min honda. Fungerade perfekt ett tag när jag monterat fälgarna med fälgkors. Men när jag bytade däck och drog dom med "picka" så fick jag detta fenomen.
borde nog ta en närmare titt på detta på ja... men om de är så att de " inte passar" så handlar det väl endast om glapp med någon eller några milimeter antar jag?
---------------------------
Charlie Robin Von Olsen
har de gått jämt innan du bytte däck? har du bara bytt däck på bilen eller fälg & däck (hjul) om du bara bytt däcken, dvs samma fälgar men krängt på nytt gummi så är de väl en självklarhet att det är gummit/däcken det beror på,..
Om du har åkt till vianor som ska vara en riktigt bra däckkedja så borde dom hitta felet. Åk tillbaka igen och säg att det fortfarande skakar. be dom kolla efter glapp i framvagnen och så att centreringsringar sitter i fälgen. Även att däcken har krypit ut riktigt emot fälgen. man måste blåsa upp däcket i 6-7 kg så däcket sätter sig riktigt. men det ska dom kunna redan. Blir det inte bra så ber du bara om att få ett par nya däck
fortuna 2000 tror ja det heter. men det ni pratar om centerringen? vad är detta? ursäkta min okunighet
Där har du problemet, det är ungefär 50% chans att inte känna av obalans när man köper budget däck(givetvis beroende på bilmodell då, vissa är känsliga, andra inte), är du inte nöjd, reklamera! Inte svårare än så... Om det inte skakade innan du bytte däck så är det ju givetvis inte nåt annat än hjulen det är fel på, om du nu inte skulle sakna centrumringar om du nu inte kör med orginalfälgar...
känns ju inte så troligt då däcken är bytta på verkstad idag? :S
Åk tillbaka till dom och säg att det dom gjorde inte blev rätt. tror dom inte på dig be dom köra en runda. Om du har betalat för det (vit) så ska det bli redigt gjort.
känns ju inte så troligt då däcken är bytta på verkstad idag? :S
Åk tillbaka till dom och säg att det dom gjorde inte blev rätt. tror dom inte på dig be dom köra en runda. Om du har betalat för det (vit) så ska det bli redigt gjort.
Vad har du för däckstryck?
Kör i minst 3 kg och provkör, har själv provat detta på "kinadäck" och vibrationerna är väck, utan att bli ojämnt slitna. Hjälper detta, sänker du trycket ett hekto i taget tills det återkommer. Höj sedan ett hekto--Klart!
Skakar det ohggligt är det troligen ngt annat....... Mvh Pelleulf
däckfirman har det. fattar fortfarande inte vad problemet är, om din bil gick som den skulle innan du var o bytte däck, VARFÖR SKRIVER DU HÄR ISTÄLLET FÖR ATT ÅKA DIT O SKÄLLA UT DOM EFTER NOTER? lämnar man in bilen för ett däckbyte så ska den fan gå rakt, o gå o köra efter, de vet dom om o särskillt en så stor däckfirma så bara dit o ge dom järnet
däckfirman har det. fattar fortfarande inte vad problemet är, om din bil gick som den skulle innan du var o bytte däck, VARFÖR SKRIVER DU HÄR ISTÄLLET FÖR ATT ÅKA DIT O SKÄLLA UT DOM EFTER NOTER?lämnar man in bilen för ett däckbyte så ska den fan gå rakt, o gå o köra efter, de vet dom om o särskillt en så stor däckfirma så bara dit o ge dom järnet
jag antar att jag är för godtrogen men det känns inte som de är dem som gjort fel... dessutom har det typ blivit bättre, det vibrerar inte lite mkt längre
Men jag har inte kollat efter centerring ännu... antar att jag är slö. Men som sagt, ska testa att pumpa upp bra me tryck i däcken först, samt kolla efter centerring, innan jag åker tillbaka till vianor.
mvh
---------------------------
Charlie Robin Von Olsen