3072
Sök

Barncancerfonden Projektbil. Projekt Framtid

1 200 Inlägg
9 mars 2011
bcf_bilen skrev:
Så otroligt trött på försäkringsbolag. Enligt Folksam så kommer dom inte att betala ut något då det är biltillbehör och räknas inte som lösöre.
Jag kommer att kontakta media om detta så att allmänheten blir informerad om detta.

Så är de flesta försäkringsbolag. När vi hade inbrott i garaget stal de verktyg för över 30 000kr, två dyra cyklar, hjulbultar till bilen, mopedgrejor, billjud samt fälgar och annat rat.

Bildelarna fick vi ta på bilförsäkringen men allt till bilen blev värderat till 1400kr, dvs under självrisken.
Mopeddelarna för ca 8000kr värderade de till 400kr.
Mina cyklar för över 15 000kr samt nya delar (en månad gamla, kvitton på ca 7000kr) blev värderad till 200kr men fick inte ut ett öre för dem då de inte var fastlåsta i godkänt cykelställ INNUTI vårt låsta garage.

Verktygen var de enda som gick på hemförsäkringen och de fick vi ut en struntsumma för bara... Vi har Länsförsäkringar btw.
Senast redigerat av Stackarn (9 mars 2011)

210 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
Uttelito skrev:
Lite skumt endå, jag menar vadå biltillbehör, det är dom väl inte förens dom sitter i bilen, eller? så ser jag det iallafall, men förstår att dom inte vill betala ut något, det vill dom aldrig.

Kör på folksam jag med, men bara för att jag har dom via facket på tex hemförsäkringen, men på den nya bilen blir det ett mer seriöst företag.

Jag tycker det också. Jag sa det till dom men bara för att det är saker som man har/kan ha i en bil så går det inte som lösöre.
Jag har det genom facket också men jag kommer inte att ha dom till något annat och finns det någon möjlighet så kommer jag att ta ett annat bolag till hemmet.
Kommer inte att rekommendera dom ens till min värsta ovän.

210 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
De är ju så typiskt att de letar kryphål, dom lägger ju ner mer resurser och energi ibland på att försöka smita undan än vad det skulle kosta att betala...

"Effektiv skadehantering" osv, pffft....

De är helt rätt att gå till media och prata ut, se till så alla får reda på vilka snåljåpar och myglare de är

Ja dom är fantastiska på att hitta kryphål.
Kommer att skicka ut ett pressmeddelade nu i veckan till alla typer av media. Tycker att alla skall få veta vad det är för typ av försäkringsbolag.

210 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
Stackarn skrev:
bcf_bilen skrev:
Så otroligt trött på försäkringsbolag. Enligt Folksam så kommer dom inte att betala ut något då det är biltillbehör och räknas inte som lösöre.
Jag kommer att kontakta media om detta så att allmänheten blir informerad om detta.

Så är de flesta försäkringsbolag. När vi hade inbrott i garaget stal de verktyg för över 30 000kr, två dyra cyklar, hjulbultar till bilen, mopedgrejor, billjud samt fälgar och annat rat.

Bildelarna fick vi ta på bilförsäkringen men allt till bilen blev värderat till 1400kr, dvs under självrisken.
Mina cyklar för över 15 000kr samt nya delar (en månad gamla, kvitton på ca 7000kr) blev värderad till 200kr men fick inte ut ett öre för dem då de inte var fastlåsta i godkänt cykelställ INNUTI vårt låsta garage.

Verktygen var de enda som gick på hemförsäkringen och de fick vi ut en struntsumma för bara... Vi har Länsförsäkringar btw.

Det är ju helt sjukt.
Du har rätt i att det säkert inte bara är Folksam som är sånna.

1 200 Inlägg
9 mars 2011
Oj, cyklarna blev givetvis värderade till 2000kr, inte 200. Spelar ju ingen roll egentligen, men rätt ska va rätt tongue

Kung
603 Inlägg
9 mars 2011
Stackarn skrev:
bcf_bilen skrev:

Just på den punkten gjorde ni bort er lite, för man har ALLTID dom bästa annordningarna på grejerna, iallafall säger man det till försäkringsbolaget, jag menar, hur ska dom kolla om din cykel var låst eller vart den stog? bara för att en cykel är låst så kan man endå bära iväge den eller klippa av låset.

Men förjävligt i vilket fall.

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

P o r s c h e
1 700 Inlägg
9 mars 2011
Stackarn skrev:
Oj, cyklarna blev givetvis värderade till 2000kr, inte 200. Spelar ju ingen roll egentligen, men rätt ska va rätt tongue

De är ju ändå patetiskt hur de resonerar, patetiskt! Dom borde ju inte få hålla på såhär...

Man borde stifta en lag så att om försäkringsbolagen är alltför orealistiska med utbetalningarna ska man få kräva tillbaka alla pengar man betalat in...

Aja de är bara att ni står på er! Tycker ni är tappra som tagit er så här långt med motstretandet och det är bara att kämpa till slutet nu! Något ska ni få tillbaka till bilen, helt klart!

1 200 Inlägg
9 mars 2011
Uttelito skrev:
Just på den punkten gjorde ni bort er lite, för man har ALLTID dom bästa annordningarna på grejerna, iallafall säger man det till försäkringsbolaget, jag menar, hur ska dom kolla om din cykel var låst eller vart den stog? bara för att en cykel är låst så kan man endå bära iväge den eller klippa av låset.

Men förjävligt i vilket fall.

Jo men först var det på tal om att polisen skulle komma hit och göra en liten undersökning, då hade de ganska snabbt sett att vi inte hade ett fastsvetsat cykelställ i väggen tongue Dock var ju cyklarna låsta, men inte fastlåsta i ett godkänt cykelställ...

Men självklart kom kafferasten i vägen för herr blå, så de kom aldrig hit tongue

Kung
603 Inlägg
9 mars 2011
Man kanske skulle ge fan i att försäkra, bara ha trafikförsäkring tex, och istället lägga undan alla pengar man lägger på försäkringar, då har man pengar så det räcker när tattarna är fram med sina långa fingrar, å andra sidan kanske det är pengarna dom är ute efter haha smile

Men men, lycka till med projektet oavsätt vad, du har vårat stöd iallafall.

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

210 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
Stackarn skrev:

De är ju ändå patetiskt hur de resonerar, patetiskt! Dom borde ju inte få hålla på såhär...

Man borde stifta en lag så att om försäkringsbolagen är alltför orealistiska med utbetalningarna ska man få kräva tillbaka alla pengar man betalat in...

Aja de är bara att ni står på er! Tycker ni är tappra som tagit er så här långt med motstretandet och det är bara att kämpa till slutet nu! Något ska ni få tillbaka till bilen, helt klart!

Ja det är något som skulle finnas.
Jag ger mej inte och jag kommer att gå hela vägen med detta. Det tråkigaste av allt är att hela bygget står stilla och det gör hur ont som helst i själen. En stor vinst skulle sitta hur bra som helst just nu så att man skulle ha möjligheten att köpa nya saker av mina sponsorer.

210 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
Uttelito skrev:
Man kanske skulle ge fan i att försäkra, bara ha trafikförsäkring tex, och istället lägga undan alla pengar man lägger på försäkringar, då har man pengar så det räcker när tattarna är fram med sina långa fingrar, å andra sidan kanske det är pengarna dom är ute efter haha smile

Men men, lycka till med projektet oavsätt vad, du har vårat stöd iallafall.

Ja man har ju undrat hur mycket pengar man har lagt på försäkringar genom åren.

Tack så otroligt mycket för allt stöd.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 mars 2011
Tycker Folksam´s resonemang är rent idiotiskt, vadå "bildelar"? Det är ju dessa "bildelar" som är värdefulla och självklart det man vill ha försäkrat, vad täcker deras satans försäkring egentligen? Den inslagna rutan, det uppbrutna låset? Saker som man själv lagar för en bråkdel av den årliga försäkringspremien?

Tycker det är snudd på bedrägeri att skriva om det stulna godset till "bildelar" och hävda att dessa inte täcks, någon har tagit egendom ur din förmögenhetsmassa och införlivat det i sin egen förmögenhetsmassa: Det är definitionen på stöld och det skall självklart täckas, stå på dig!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

210 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
Rquired skrev:
Tycker Folksam´s resonemang är rent idiotiskt, vadå "bildelar"? Det är ju dessa "bildelar" som är värdefulla och självklart det man vill ha försäkrat, vad täcker deras satans försäkring egentligen? Den inslagna rutan, det uppbrutna låset? Saker som man själv lagar för en bråkdel av den årliga försäkringspremien?

Tycker det är snudd på bedrägeri att skriva om det stulna godset till "bildelar" och hävda att dessa inte täcks, någon har tagit egendom ur din förmögenhetsmassa och införlivat det i sin egen förmögenhetsmassa: Det är definitionen på stöld och det skall självklart täckas, stå på dig!

Dom menar på att även om jag skulle ha högtalare eller något som man har till en bil hemma och man skulle få inbrott i hemmet så skulle dom inte betala ut ersättning för dom sakerna om det inte skulle finnas en bilförsäkring.

1 200 Inlägg
9 mars 2011
Plus att du då måste betala självrisken både på hemförsäkringen OCH bilförsäkringen!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 mars 2011
bcf_bilen skrev:
Rquired skrev:

Dom menar på att även om jag skulle ha högtalare eller något som man har till en bil hemma och man skulle få inbrott i hemmet så skulle dom inte betala ut ersättning för dom sakerna om det inte skulle finnas en bilförsäkring.

Jo jag förstod det, jag tycker bara det är dumt från deras sida. Oavsett vad det är de stjäl från dig så blir du av med ett värde, detta värdet minus självrisk tycker jag de skall ersätta om de inte kan bevisa att du handlat vårdslöst i något sammanhang.

Det tycker jag är grundskälet till att man har en försäkring, istället börjar Folksam med skitsnack. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

210 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
Stackarn skrev:
Plus att du då måste betala självrisken både på hemförsäkringen OCH bilförsäkringen!

Ja det skall dom säkert ha.

210 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
Rquired skrev:
bcf_bilen skrev:
Rquired skrev:

Jo jag förstod det, jag tycker bara det är dumt från deras sida. Oavsett vad det är de stjäl från dig så blir du av med ett värde, detta värdet minus självrisk tycker jag de skall ersätta om de inte kan bevisa att du handlat vårdslöst i något sammanhang.

Det tycker jag är grundskälet till att man har en försäkring, istället börjar Folksam med skitsnack. smile

Ja det är ju så. Men det är ju som det är sagt innan, Dom gör allt för att slippa att betala.

62 Inlägg
13 mars 2011
Vi på styling4u.se kommer bidra med ytterligare 3 st Sportstolar som vi hoppas kommer ge lite motivation till att fortsätta med projektet, allt för barncancer fonden. Mvh Daniel stylng4u

Kung
603 Inlägg
13 mars 2011
DRagnarsson skrev:
Vi på styling4u.se kommer bidra med ytterligare 3 st Sportstolar som vi hoppas kommer ge lite motivation till att fortsätta med projektet, allt för barncancer fonden. Mvh Daniel stylng4u

Grymt, riktigt bra av er smile

Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
13 mars 2011
DRagnarsson skrev:

Det behövs flera såna som du. Underbart att höra! Nästan så man blir lite blaskig i ögonen smile

Tja!

Sök