3962
Sök

Koppla Magnetventil V70 turbo

R som i Robban....
122 Inlägg
31 augusti 2010
Trådstartare
Hallå!

Tänkte bara kolla hur magnetventilen ska vara inkopplad, då min bil har varit på verkstad och min flickvän körde hem den igår. Idag när jag testade bilen så tryckte jag platta matta och kom utan problem upp i 2bars laddtryck vilket inte är att rekomendera har jag hört rollwink haha

Så ska kolla om magnetventilen sitter rätt, har 3 anslutningar "gul-blå-röd" så vilken ska vilken slang?

Tack på förhand // R

46 Inlägg
31 augusti 2010
åk tillbaka till verkstan istället!

Troligtvis någon slang som lossnat

Vill ha volvo 960 med 850 motor!

R som i Robban....
122 Inlägg
31 augusti 2010
Trådstartare
Volvo950turbo skrev:
åk tillbaka till verkstan istället!

Troligtvis någon slang som lossnat

jaa jo, men har inte betalat eller nåt och tänkte lösa det smidigt själv.

Och har kollat igenom med ficklampa och kan inte hitta en enda lös slang så därför tänkte jag att MV kan vara felkopplad... skadar ju inte att kolla det bara

46 Inlägg
31 augusti 2010
kolla wastegatestången med så den inte har hängt sig.

Vill ha volvo 960 med 850 motor!

388 Inlägg
31 augusti 2010
Monteringsanvisning för bsr optiflow men det finns en bild där du ser hur magnetventilen skall vara kopplad. http://www.bsr.se/ofmanuals/monteringsa … 70-99-.pdf

R som i Robban....
122 Inlägg
31 augusti 2010
Trådstartare
yoppe skrev:
Monteringsanvisning för bsr optiflow men det finns en bild där du ser hur magnetventilen skall vara kopplad. http://www.bsr.se/ofmanuals/monteringsa … 70-99-.pdf

tackar och bockar! ska testas imorrn smile

Snoozy
1 september 2010
hmm??  brukar inte både slangen och magnetventilen va färgmärkta??  har för mig att jag såg det på en 850 turbo jag pilla med..  Alltså det SKA inte gå att sätta slangarna fel.  roll

R som i Robban....
122 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
Snoozy skrev:
hmm??  brukar inte både slangen och magnetventilen va färgmärkta??  har för mig att jag såg det på en 850 turbo jag pilla med..  Alltså det SKA inte gå att sätta slangarna fel.  roll

haha hmm i sånna fall är mina slangar så skitiga så det inte syns tongue

930 Inlägg
2 september 2010
EN går väl till trycksidan på turbon, och en till returen och en till wgn kolla slangarna.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

Sök