3832
Sök

Hårdare tryckplatta till volvo

19 Inlägg
31 augusti 2010
Trådstartare
Hej! smile Undrar om det finns någon hårdare tryckplatta som skulle passa till min 940 turbo -96 med m90 förutom TP 712... hade tänkt att svarva om ett 228mm enkelmassesvänghjul så att de blir 240mm och då undrar ja om det finns någon TP från bmw eller någon annan bilmodell som skulle passa med lite mindre modifieringar?

Tacksam för svar wink

402 Inlägg
1 september 2010
Du kan jue ta den från audi som heter sachs 707 eller den lite värre som heter 765, den sistnämda ska klara över 800nm med sinter smile

Ska själv ha en sån tryckplatta i min nästa motor.

//Jocke

19 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
Hedlisch skrev:
Du kan jue ta den från audi som heter sachs 707 eller den lite värre som heter 765, den sistnämda ska klara över 800nm med sinter smile

Ska själv ha en sån tryckplatta i min nästa motor.

//Jocke

okay:) då ska jag kika lite närmare på dem plattorna då;)

19 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
finns de någon orginal tryckplatta från någon annan bilmodell som är hårdare än volvo 940 tryckplattan och som passar till 940? tongue de är ju så dyra de där uppgraderings tryckplattorna.. hmm

19 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
piasavan skrev:
finns de någon orginal tryckplatta från någon annan bilmodell som är hårdare än volvo 940 tryckplattan och som passar till 940? tongue de är ju så dyra de där uppgraderings tryckplattorna.. hmm

ja läste på internet om att kanske bmw:s m5 tryckplatta skulle passa?? någon som vet något om de? wink

402 Inlägg
2 september 2010
piasavan skrev:

Det finns nog inte som passar rakt på svänghjulet. Så då får du jue svarva o stifta om ett.
Hur menar du med att du tycker det är dyrt? en sachs 765 tryckplatta kostar ca 3700:- o den klarar 800nm++ med sinter. Jämför det med flerskiviga kopplingar så kommer det inte verka så dyrt.
Desutom, om du inte har råd att lägga ut dom pengarna så har du jue absolut inte råd att bygga en motor som kräver så extrema tryckplattor.

//Jocke

19 Inlägg
4 september 2010
Trådstartare
Hedlisch skrev:
piasavan skrev:

Det finns nog inte som passar rakt på svänghjulet. Så då får du jue svarva o stifta om ett.
Hur menar du med att du tycker det är dyrt? en sachs 765 tryckplatta kostar ca 3700:- o den klarar 800nm++ med sinter. Jämför det med flerskiviga kopplingar så kommer det inte verka så dyrt.
Desutom, om du inte har råd att lägga ut dom pengarna så har du jue absolut inte råd att bygga en motor som kräver så extrema tryckplattor.

//Jocke

nej de är ju inte så jäkla lätt att hosta upp pengar när man går i skolan än.. men jag tänkte bara höra om det fanns någon tryckplatta från någon annan bilmodell eftersom de kanske är ca 1500:- billigare tongue men men hoppas du inte är alltför irriterad på mig nu wink

Tvivlare
2 266 Inlägg
4 september 2010
jag har en 712a till salu, splajs ny. ligger under mina prylannonser om du är intresserad.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

536 Inlägg
9 september 2010
Och egentligen, varför passar inte 712an dig? Kör den på min med orginal lamell och det klarar 525 nm. Inga tendenser till att slira allt. Vill du vara värre så kör 6 puck så ska du se att det håller. Du kommer nog aldrig komma över dom där 525 nm för det är det inte många som gör. Iaf inte med 2-300 hk=)

19 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
Jonasarvidsson skrev:
Och egentligen, varför passar inte 712an dig? Kör den på min med orginal lamell och det klarar 525 nm. Inga tendenser till att slira allt. Vill du vara värre så kör 6 puck så ska du se att det håller. Du kommer nog aldrig komma över dom där 525 nm för det är det inte många som gör. Iaf inte med 2-300 hk=)

klart att den passar mig men jag var bara nyfiken att se om det fanns någon annan tryckplatta som var billigare wink

313 Inlägg
16 oktober 2011
Varför kör alla med M56H 707 tryckplatta när 765 klarar mer OCH är billigare!?

Vad är det för skillnad på 765 och 707 tryckplatta?

Sök