På min mätare står de 15 liter, sen kommer rött på mätarn. Så fort den kmr ner till 15 tankar jag. Gillar inte ligga i den zonen ifall man måste ut o åka, och de inte finns nånstans att tanka.
tankar hemma vid farmarn då de håll å va lite hellst innan lampan lyser men brukar ha med mig en 20 liters dunk ifall de skull bli knapert till å ta sig hem.
Tankar alltid fullt innan lampan börjar lysa så onödigt att köra in i det sista! Är ju inte bra på gammla bilar med skit i botten på tanken direkt å köra helt slut på soppa,
Inte haft den jag har nu så länge, men efter en 60-70 mil någonting är det dags att tanka "värstingens" 52 liters tank! Men än så länge har jag inte fått lampan att lysa. Står att man kmr ~ 83 mil per tank
jag och en kompis fick soppatort när vi stod längst fram vid ett rödljus vid ett vägarbete.. slog just om till grönt då dog bilen.. var bara att kliva ut å ta fram dunken å fylla på.. tanken läkte när det blev mer än halvtank i bilen så man fick allti ha en dunk me sej..
annars brukar jag tanka när det faller mej in... kan ha kört 10 mil eller 50...
Aset var nere på 14 km D.T.E på färddatorn, och jag fick i fulltank minus 2 liter, så det var nära ögat. Saabar gillar ju inte att gå torra. Soppapumpen brukar skära ihop då.
har fått soppatorsk en gång, och det var med min gamla 9000cs. hade ju iofs färddatorn som visade hur längt jag kunde köra (rätt fränt att den är så precis då det är rätt många år sen dom kom med den ). iaf så stod den på 1 mil och jag hade lunch, var dock så jävla hungrig så tänkte chansa på att jag hann hem och tillbaka på det. den dog drygt 200 meter ifrån macken så det var bara att börja knuffa
menCRXen jag har nu är lite lurig. tankmätaren har en tendens att vandra upp och ner då jag kör. så jag brukar tanka då den står strax ovanför rött
detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.
Tittar aldrig på mätaren utan kollar på vad färddatorn säger. Dax att sikta in sig mot en mack då det står 20km kvar...
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE