3830
Sök

Fel på slutsteget?

352 Inlägg
9 september 2010
hehe.. inte helt omöjligt du råkat bränt steget då. prova mäta dig fram lite med en multimeter vad du får för spänning mellan transistorerna på de olika benen(mellan mitten och högra ben, mitten och vänstra ben), tror det ska ligga mellan +/- 25v

Outlaw
32 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
Rallee skrev:
det är dom tre blå dioderna på framsidan som blinkar och basen "basar ett kort slag" typ var tredje sekund.
finns ingen protect lampa, basarna är inkopplade på varsin kanal, spänningarna stämmer och alla kablar sitter som dom ska med en ordentlig jordpunkt. troligen steget som gått har vi kommit fram till..hmm

tur jag har dig rasmus som kan förklara problemet! big_smile

drivë !t l!ke you hatë !t

3 466 Inlägg
9 september 2010
om jag förstår rätt så har ni svetsat fast en kabel i bilplåten?

Kabel är antagligen koppar/alu, och jag vettifan om jag skulle ge mig på att svetsa fast den direkt i plåten..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

45 Inlägg
10 september 2010
M_icke_ skrev:
om jag förstår rätt så har ni svetsat fast en kabel i bilplåten?

Kabel är antagligen koppar/alu, och jag vettifan om jag skulle ge mig på att svetsa fast den direkt i plåten..

kabeln är koppar, och det är inte kabeln som är fastsvetsat utan ett vinkel järn met ett hål i där vi skruvat fast kabeln big_smile

45 Inlägg
10 september 2010
Polaren skrev:
hehe.. inte helt omöjligt du råkat bränt steget då. prova mäta dig fram lite med en multimeter vad du får för spänning mellan transistorerna på de olika benen(mellan mitten och högra ben, mitten och vänstra ben), tror det ska ligga mellan +/- 25v

ska göra detta tack för tipset.

Sök