jag tycker såhär.
Exempel:
En husbil är till för camping, inte för bankörning.
En cabbe är till för fina sommardagar, inte när det snöar o är -15 grader.
En linjebuss är till för att köra massa folk från punkt A till punkt B, inte på en 201m bana.
Ett fordon ska användas till det, det är byggt för. När jag går till bilfirman o köper en bil så ska den användas på allmän vägen för att köra med.
Men när jag sedan bygger om fordonet för ett utställningssyfte så behöver den bara ta sig till o från utställningar. ( för att bla vidbehålla bästa möjliga skick )
Man kan också bygga om samma fordon så pass mycket att det inte är möjligt att köra med det på allmän väg o då tycker jag det ska kallas konstvärk ( inte tex bil ).
Jag kan även bygga om samma fordon till ett militärfordon o då ska det användas i militärt syfte.
Dvs man kan bygga om ett fordon till många olika saker och det man bygger om det till ska det ju användas till :-) Och det är helt upp till en själv hur man resonerar kring sitt fordon tycker jag.
Men självklart ska man skilja på bruksbil, utställningsbil, banbil, militärbil, husbil mm mm
OBS Självklart är det ett plus om man lyckas bygga ett fordon så det kan läggas under flera kategorier :-)
Men i slutändan är det upp till en själv vad fordonet skall användas till :-)