6 september 2010
Trådstartare
Hejsan!
Har nu skaffat mig en nissan 200sx -90. Och ägaren innan ha haft den stillastående i 2år, varmkört då och då.
Så känner att det är nog bra med en liten service då det känns som att den ej går riktigt 100%.
Så jag tänkte byta olja/oljefilter, tändstift, och luftfilter... dock när jag ändå byter luftfilter kanske jag skulle slängt i öppet filter? dock så vet jag inte riktigt hur man ska få dit det ser "konstigt" ut vid luftburken om någon vet lite tips på en 200sx på den biten.
Så det jag vill ha fram av detta är:
Var ska jag köpa oljan, Märke helsyntetisk eller annat? samt filter, tändstift och såfall luftfilter.
---
Nu till annan fråga.. drar jag på med bilen upp till runt 5000 varv, när man sedan växlar kommer något oljud ibland, och drar ja på till kanske 4000varv å växlar så låter det som det ska göra! .. någon som vet va d kan vara? Bror sa det möjligtvis kan vara utrampingslagret som är kasst.. kan det stämma?
Det var nog allt jag hade att fråga nu iallafall, Tacksam för snabba och bra svar!
Mvh/Håkan
Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!