3119
Sök

Nissan 200sx Service

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
6 september 2010
#21
bushmyra skrev:
LeafBox skrev:
Wanegardh skrev:
Kolla min spec.
Jag kör utan oljekyl.
Det har jag gjort i 4 år.
Du anspråkar på att vevlagerna KOMMER att gå sönder.

Du är väll en utav dom få som har tur dårå?
En polare till mej har en 200sx, orginal, som vevlagrena nu har gett upp efter en kvälls busande.
Jag skulle aldrig våga köra din setup utan oljekyl.
Jag vill påstå att dom går sönder oftare än vad dom håller ihop iaf.
Sen får väll TS (och självklart alla andra.) Göra som dom vill.
Men hade JAG haft en S13 hade JAG monterat en oljekyl snarast iaf.
Dumt att chansa när man vet att dom är skör

Du tror väl inte på fullaste allvar att en stunds lek på en parkering sliter ut lagren?? smile
Sen skriver du ju själv "man HÖR ju om det här probblemet hela tiden" Alla vet men ingen eller få har själv varit med om det.. smile

Ta inte allting så bokstavligt. Självklart finns många faktorer som spelar in.
Men jag skriver ju oxå att jag har varit med om det.

Och hursomhelst går det ju inte att neka att det är ett vanligt problem?
Senast redigerat av LeafBox (6 september 2010)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Dr. Mörker
211 Inlägg
6 september 2010
#22
Hm jag tror minsann att det har spårat ur lite men bra att man reder ut vad som är rätt eller fel. Jag kör iallafall på den oljan som rekomenderats till min bil(Valvoline Synpower 5W/30 Longlife) som jag chippat för ett tag sedan. Det är inget problem den kyler å smörjer galant och inte oxiderar den heller ell lämnar fula avlagringar. Tändstiften är samma som monteras orginal då det kan bli problem med anrdra stift i allafall i min bil. Men lycka till ännu en gång med ditt bilbygge ser fram emot att följa det


150 Inlägg
6 september 2010
#23
Castrol olja 10-40w (Mekonomen)
NGK bcpr7es stift

Tänkt att leka med bilen köp oljetemp mätare och håll koll på den, skulle det vara så den drar iväg i temp och du känner att du vill kunna köra lite extra köp en oljekylare med termostatstyrd adapter.

Byt olja var 500mil...

Lite fin info om montering av oljetemp/tryck:
http://www.nogs.se/forum/showthread.php … +oljetryck
Senast redigerat av _Jonsson (6 september 2010)

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!

1 163 Inlägg
6 september 2010
Trådstartare
#24
iron_angel skrev:
Hm jag tror minsann att det har spårat ur lite men bra att man reder ut vad som är rätt eller fel. Jag kör iallafall på den oljan som rekomenderats till min bil(Valvoline Synpower 5W/30 Longlife) som jag chippat för ett tag sedan. Det är inget problem den kyler å smörjer galant och inte oxiderar den heller ell lämnar fula avlagringar. Tändstiften är samma som monteras orginal då det kan bli problem med anrdra stift i allafall i min bil. Men lycka till ännu en gång med ditt bilbygge ser fram emot att följa det

Tack för visat intresse och redde upp tråden lite som spårade ur hehe.. Köpte allt idag och allt är fixat går bra nu tycker jag:)

Blev castrol 5-40 olja helsyntetisk, oljefilter och stift på mekonomenm, sedan faktiskt blev det sportluftfilter och lite bygge av biltemas adapter och filter, hört att dom ska fungera helt okej ett litet tag så få börja så tills pengarna kommer in smile

får lägga upp bilder på bilen snart och skapar nog en projekttråd framöver:) , där det kommer vara lite ljudbygge, motivlackering invändigt (om bror skapar sig lite tid!) , och mycket mer!smile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

Dr. Mörker
211 Inlägg
7 september 2010
#25
Hoaken skrev:
iron_angel skrev:
Hm jag tror minsann att det har spårat ur lite men bra att man reder ut vad som är rätt eller fel. Jag kör iallafall på den oljan som rekomenderats till min bil(Valvoline Synpower 5W/30 Longlife) som jag chippat för ett tag sedan. Det är inget problem den kyler å smörjer galant och inte oxiderar den heller ell lämnar fula avlagringar. Tändstiften är samma som monteras orginal då det kan bli problem med anrdra stift i allafall i min bil. Men lycka till ännu en gång med ditt bilbygge ser fram emot att följa det

Tack för visat intresse och redde upp tråden lite som spårade ur hehe.. Köpte allt idag och allt är fixat går bra nu tycker jag:)

Blev castrol 5-40 olja helsyntetisk, oljefilter och stift på mekonomenm, sedan faktiskt blev det sportluftfilter och lite bygge av biltemas adapter och filter, hört att dom ska fungera helt okej ett litet tag så få börja så tills pengarna kommer in smile

får lägga upp bilder på bilen snart och skapar nog en projekttråd framöver:) , där det kommer vara lite ljudbygge, motivlackering invändigt (om bror skapar sig lite tid!) , och mycket mer!smile

Se där ja ja tror inte att det är nån större skillnad på biltemas sportfilter och konkurrenternas egentligen. Ja lycka till då ännu en gång med bygget och ja kommer att se hur det går med projektet smile



Sök