2219
Sök

COILS till bmw e36

500 Inlägg
10 september 2010
Myggzor skrev:
rickylicious skrev:
Myggzor skrev:

Det där lät intressant.. På min bmw är ju fjädrar & dämpare skillda bak ?? Blir det svårt att fixa "coils" bak då ?:S

Alltså på coils så sitter ju fjädern över fjäderbenet, så jag vet inte om det finns någon motsvarande lösning för bilar där fjädrar sitter bredvid hmm

Hmm okej! Satan nu blev det komplicerat. Jag som hade tänkte mig "bolt on"

De coiloversatser man köper är bolt-on.

68 Inlägg
10 september 2010
Trådstartare
Nocturnal skrev:
Myggzor skrev:
rickylicious skrev:

Alltså på coils så sitter ju fjädern över fjäderbenet, så jag vet inte om det finns någon motsvarande lösning för bilar där fjädrar sitter bredvid hmm

Även fast att fjädrarna & dämparna är skillda orginal ?

500 Inlägg
10 september 2010
Myggzor skrev:
Nocturnal skrev:
Myggzor skrev:

Även fast att fjädrarna & dämparna är skillda orginal ?

Ja det är det på "coilover"-kiten också.

1 798 Inlägg
10 september 2010
till min e36 var de en justerplatta bak som man kunde justera fjädern på bak till coilover kittet

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

1 948 Inlägg
10 september 2010
rickylicious skrev:
baltis skrev:
kommer väll bli hatad för detta inlägg... men är det det så att coilovers hädanefter enbart ska kallas coils (fjädrar på engelska)? känns jävligt fel... menmen big_smile

Folk älskar förkortningar smile

Egentligen så är väl coilovers när stötdämpare och fjädrar sitter ihop (med fjädrar över stötdämparen)? Så egentligen har en Volvo 740 coilovers i fram original, men inte i bak. smile

Sen så tycker jag "diffa" används grymt fel (mest bland Volvo-folk) eftersom jag trodde det betydde att en bils differential fungerade som den ska och gör så att båda däcken inte behöver snurra samtidigt. Men åker man 740 så betyder det att man har svetsat igen differential-klumpen helt så att den inte fungerar... smile

ska vi bli kompisar? big_smile har precis samma åsikt som dig... blir galen på folk som använder uttryck som egentligen är helt jävla fel.

Sök