Hej.
Det där är det SÄMSTA kittet du kan köpa. dessa finns runt över HELA ebay för $5-800.. allt e samma skit.
Kompsänka kan du göra, men knappast nödvändigt... OM du kompsänker med topppackning, köp en tjockare MLS isf från t.ex Cometic. kör inte på dubbla. dessutom kommer du få byta ut dina toppbultar om du nu börjar mixtra med detta. Skaffa ett set ARP bultar, då OEM bultarna kostar mer här i sverige än vad ARP gör från USA.
Vad du har hört, 0.7bar, beror HELT på storlek på turbo, setup och mappning. dessutom har du inte ens komptestat din motor, eller gjort leakdown test. vilket är prio 1 på en orginalmotor. får du kassa värden kommer motorn rasa..
Ett oljekyl vore ju absolut inget fel, då lagren i en H23 inte är dem bästa, med ett oljekyl sparar du livslängden ett bra tag framöver.
Spridare kommer du få byta, samt en chippad ecu med någon typ av sprut.. crome, neptune, hondata ja de du själv e sugen på.
ang olja till turbo, ja. en sandwich plate funkar fint. sedan får du svetsa dit en plugg i tråget för oljeretur, men de känner du säkert redan till.
är det något annat så fråga på
//Daniel