3211
Sök

Lackera baslåda istället för att klä den med tyg

1 129 Inlägg
10 september 2010
Trådstartare
Jag undrar vad ni har för nån färg och hur det brukar bli när ni lackar en baslåda iställe för att klä den med tyg. Tänkte att det kanske både blir billigare o kanske en aning lättare beroende på hur kräsen man är på utseendet. Det är ju ingen större ide att lacka den i en färg som inte tål lite stryk heller.

4 693 Inlägg
10 september 2010
Jag har också en fråga om det.
Måste man spackla över hela lådan om det ska bli bra eller kör ni som lackar med någon typ av grundfärg först?

Spricker färgen lätt?

Booyakasha!

1 400 Inlägg
10 september 2010
Softis skrev:
Måste man spackla över hela lådan om det ska bli bra eller kör ni som lackar med någon typ av grundfärg först?

Spricker färgen lätt?

Jag lägger ett lager plast på lådan,Slipar,sprutspackel,grund,lack. (Billack)

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

1 562 Inlägg
10 september 2010
micke7406 skrev:
Softis skrev:

Spricker färgen lätt?

har du mjukmedel i färgen? lägg gärna upp en bild.
går nog ändå fortast å klä den med tyg då lackering tar sin tid för ett bra resultat men blir nog mer personligt å lacka den.
Senast redigerat av mange_240 (10 september 2010)

4 693 Inlägg
10 september 2010
micke7406 skrev:
Softis skrev:

Spricker färgen lätt?

Kan man inte skippa plasten och sprutspackla direkt, slipa sen lacka? Så hade jag nog tänkt göra.

Vet att det finns sprutspackel, men har man det till kompressorn eller finns det på sprayburk?

Booyakasha!

1 562 Inlägg
10 september 2010
Softis skrev:
micke7406 skrev:
Softis skrev:

Spricker färgen lätt?

Kan man inte skippa plasten och sprutspackla direkt, slipa sen lacka? Så hade jag nog tänkt göra.

Vet att det finns sprutspackel, men har man det till kompressorn eller finns det på sprayburk?

det finns på sprayburk, exempelvis mekonomen.

4 693 Inlägg
10 september 2010
Alla tajders! big_smile

Booyakasha!

115 Inlägg
10 september 2010
gjorde de billigt för mig, tog snabbspackel och väggfärg, skitful men värt

1 129 Inlägg
11 september 2010
Trådstartare
Palicuse skrev:
Jag undrar vad ni har för nån färg och hur det brukar bli när ni lackar en baslåda iställe för att klä den med tyg. Tänkte att det kanske både blir billigare o kanske en aning lättare beroende på hur kräsen man är på utseendet. Det är ju ingen större ide att lacka den i en färg som inte tål lite stryk heller.

Verkar som att det inte är nån bra idé att göra det enkelt för sig med sprayburk

Billackerare
231 Inlägg
11 september 2010
micke7406 skrev:
Softis skrev:

Spricker färgen lätt?

Så gjorde jag oxå! Funkade kanon!

MVH
Penzel

Man har det inte roligare än man gör på sig!

Sök