2757
Sök

Turbo-trycks mätare+volt mätare i samma, koppla?

173 Inlägg
11 september 2010
Trådstartare
Bilen är en s40 -00 .

Hej, jag köpte en turbo trycks mätare och volt mätare i samma från biltema.

Nu när ja ska koppla så fattar ja inte riktigt ritningen..

Där är beskrivningen.
http://www.biltema.se/Documents/manualer/32/32-215.pdf

De ja inte fattar är :

1. Röd kabel från mätaren ska till Tändningslås ? och sen från tändningslås till + .

Är inte redan tändningslåset kopplat till + på batteriet? tongue..
Och hur ska man koppla in röd kabel i tändnings lås är de en speciell kabel eller ??..

2. Vid givare där alla kablar kommer in igen.  Vad är mellan -Givare- och gasfilter då? tongue.. är de ba vanlig slang jag fick med ??

Tack

240 Inlägg
11 september 2010
1. tändningslåset är redan kopplat till +. lättaste är nog att ta strömmen på samma kabel som stereon är kopplad på. tänk dock på att ta den + som är på tändningen till stereon.

2. skulle gissa på en vanlig slang...

173 Inlägg
11 september 2010
Trådstartare
DJTrooper skrev:
1. tändningslåset är redan kopplat till +. lättaste är nog att ta strömmen på samma kabel som stereon är kopplad på. tänk dock på att ta den + som är på tändningen till stereon.

okej tack smile ska försöka hitta "T-korsnings" grejen me big_smile tackar

173 Inlägg
11 september 2010
Trådstartare
DJTrooper skrev:

En till fråga.. Ja får volten att vara bra. men sen när den ska visa trycket, så visar den 0.5 sen 0.6 så går den ba uppåt sakta hela tiden.. ända upp till 1.5+.. den verkar inte fungera :S kollat kopplingen 5gånger, min morbror var här och kopplade "T-korsningen".. så de är rätt också.. vad kan vara fel :S?

Sök