3419
Sök

Klonk i bakaxeln?

127 Inlägg
11 september 2010
Trådstartare
Tjena. Har en 190e 2.6 som alldeles snart är inkörd (närmar sig 30).
Men vid gaspådrag och gasuppsläpp så klonkar det i bakaxeln. Känner även lätta vibrationer vid låg hastighet, speciellt från stillastående. hmm

Vad kan detta vara? jag gissar på bussningar, men vet inte riktigt, är ingen expert hmm

Hjälp! smile
Senast redigerat av olsen_swe (11 september 2010)

---------------------------
Charlie Robin Von Olsen

127 Inlägg
12 september 2010
Trådstartare
ingen som har några idéer? smile

Charlie Robin Von Olsen

Smålänning
7 887 Inlägg
12 september 2010
Sintusbussningar eller någon av länkarmsbussningarna... Har du känt på drivknutar/hjullager?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

127 Inlägg
12 september 2010
Trådstartare
Jag har testat att gunga bilen i sidled men den är stum. Läste att om den ger efter i sidled så är det bussningar, men mer än så vet jag inte. hmm  Hur kan jag annars kolla drivknutar/hjullager?

Charlie Robin Von Olsen

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
15 september 2010
Hej, du har urtypen till volvos multilink-bakaxel. Det är 5 stag som går från navet till upphängningen. Det är troligtvis en av dessa bussningar som är paj. Snacka med Rogga, så kan vi kolla på det i garaget.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
15 september 2010
Hej, du har urtypen till volvos multilink-bakaxel. Det är 5 stag som går från navet till upphängningen. Det är troligtvis en av dessa bussningar som är paj. Snacka med Rogga, så kan vi kolla på det i garaget.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

127 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Will do! smile tack

Charlie Robin Von Olsen

Sök