2644
Sök

Vw vento köver sig.

33 Inlägg
12 september 2010
Trådstartare
Tjejen har en vento från 95 med abs motor den senaste veckan har bilen tappat ork som den får för mycket bränsle eller för lite luft. Jag har bytt förgasarfotspackning å full servad medd alla tänddelar osv. Prövade å koppla bort tempgivaren å den  går lika illa. Funderar på om det är den? Det är den med fyra stift i å är svart gul. Kan den  bete sig så då? Tack för snabbt svar då bilen tar en km innan den kommer upp i 80 km

allt löser sig

smurfidunder
327 Inlägg
12 september 2010
sitter det förgasare på en vento 95a?

om det är en bensinmotor så justerar du väl ändå luftmängden med gasen? för lite luft kan den väl inte få om du inte pajjat vajern eller så...

ryker den svart? om den får för mycket bensin så den börjar gå dåligt så borde det kännas på lukt eller synas genom lite svartrök

min gissning är att den får för lite soppa... men varför vet jag inte, tycker inte det borde vara förgasare på en så ny bil...
Senast redigerat av dundersmurfen (12 september 2010)

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

767 Inlägg
12 september 2010
Hur ser bränslefiltret ut?

16 197 Inlägg
12 september 2010
dundersmurfen skrev:
sitter det förgasare på en vento 95a?

om det är en bensinmotor så justerar du väl ändå luftmängden med gasen? för lite luft kan den väl inte få om du inte pajjat vajern eller så...

ryker den svart? om den får för mycket bensin så den börjar gå dåligt så borde det kännas på lukt eller synas genom lite svartrök

min gissning är att den får för lite soppa... men varför vet jag inte, tycker inte det borde vara förgasare på en så ny bil...

de e förgasar-sprut på dom.. de hade vw fram till 97 va ja vet..  ett förgasarhus med en spridare i.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

smurfidunder
327 Inlägg
12 september 2010
sedär, då har man lärt sig något nytt

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

33 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
nu är det löst katten hade sagtupp sig å delarna i den hade satt sig på tvären

allt löser sig

Sök