3304
Sök

240 styrbox

121 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
Hejsan! jag har en 240 med 940 turbo motor i. Portad och lite annat smått och gott. Det är en b230FT.
Jag hade tänkt att chippa bilen själv. Dock köper jag chippet och monterar själv tongue. Nu är det problemet att jag kollade bakom kåpan där Styrboxen sitter. Och rätt som det är ser jag 2 stycken "styrboxar" :S? ett ser lite äldre ut och ena mindre och ser "fräschare ut". båda är kopplade med sladdar! Vilken utav dessa är styrboxen som trim företaget behöver box Numret till tongue?

Kan ordna bild ifall detta behövs.

OBS ej jag som bytt motorn. Förra ägaren har gjort detta.

Någon som har tips på billigt men bra chip företag så vore jag också tacksam om man fick veta smile! MVH
Senast redigerat av Dustguy91 (13 september 2010)

948 Inlägg
14 september 2010
bränsleboxen brukar vara i plåt(tyvärr har jag inget nr i skallen men ska väl stå bosch lh) och för att få bort kåpan så sitter den som små "veck" en får böjja tillbaka, sen är den större än tändningsboxen som är som sagt mindre och gjord i plast antingen är den svart eller silvrig dvs att den har löst chip i sig och på den silvriga tändningsboxen har jag nr "0 227 400 219"
angående chip är det väl bara då hör av dig till vikingchip eller nån liknande och talar om bara vad du har för boxar och vilka bosch nr det är och lite vad du har för motorsetup

Bärs!
3 456 Inlägg
14 september 2010
En bild säger mer än tusen ord...

Garaget.org peakade 2008.

Sök