Köpte en 740 som jag tänkte snygga till och även gå över väghållning och motor på! Observera att det kommer ligga en sugmotor i den och ingen turbokonvertering är aktuell
Det är alltså en 740 16 vent, med 4vxl låda med overdrive!
Bilen gick som skit när jag fick hem den, men kollade oljan och vatten sen klockade jag några tider att ha och jämföra med senare
Notera att vissa av tiderna är extremt värdelösa, efter klockningen upptäckte jag att slangen mellan luftmassemätaren och insug var nästan av, därav att den va nästintill okörbar på låga varv.. Nu ska det bli en ordentlig service innan en andra klockning
0-100 16,6s
40-70 4,1s
40-100 10,4s
40-130 19.9s
40-150 29,1s
70-100 8,1s
100-150 20,9s
Då jag startar i 40 höll jag 40km på tvåansväxel
Då jag startade i 70 gällde treans växel
Vid starten i 100 så va det fjärde växeln
Vad jag tänker göra med motorn är först och främst att den andas bättre, såsom extraktor och 2,5" avgasrör, och riktigt sportfilter. Sen kommer annat insug och sprut, matchportat grenrör och även insuget, sen får jag ge mej på toppen grundligt
så småningom även blocket!
Väghållningen kommer att bli dämpare, fjädrar, fjäderbensstag, grövre krängningshämmare, däck och fälgar, kanske större bromsar, kanske kortad styrväxel mm
Utseendet kommer att fixas med andra fälgar, tonade rutor, addonpaket och lite annat lulllull
Hoppas någon kommer följa detta! kommer lägga upp bilder såfort det fungerar här på sidan!
/BB