3441
Sök

Effekt vid drifting?

ingen aning
687 Inlägg
16 september 2010
#21
d_illen skrev:
NordstromJ skrev:
Borde väl gå alldeles utmärkt redan nu?

ja det gör det nog men ställa upp bränsletrycket, diff och stela dämpare är ju nästan ett måste..
100 hk/ton ska man gå efter (beror från bil till bil).

jassuå inte viste jag att Teemu Peltola i Black Smoke drifting (FIN) skulle ha kunnat nöja sig med orginal effekten i motorn XD
varför trimmar man bilarna över huvud taget??  skulle ju i princip gå att köra med en orginal volvo 240 med styvare hjul upphängning... or NOT..
de flästa har testat utan lyckat resultat..

http://www.youtube.com/watch?v=TzJ5_j7teX8

säger bara: Ha så mycket effekt drivlinan håller för tänk att glida på med en något lättad 240 på 1200kg å 120 hk... njää  d:p

även zebran har sina fläckar

Tvivlare
2 266 Inlägg
16 september 2010
#22
Gr0w skrev:
skulle dock vilja se den 740in på tex mantorp park

va du på gatebil på mantorp i år så såg du säkert den..
http://www.gatbilar.se/galleries/178/3/4c311448d6f7f.jpg

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

46 Inlägg
16 september 2010
#23
missminner jag mig inte satt det dock turbo i den då??

går gör det har kört me 30in original på mantorp tappar dock orken mitt i och ja jag va där körde själv
Senast redigerat av Gr0w (16 september 2010)


Tvivlare
2 266 Inlägg
16 september 2010
#24
Gr0w skrev:
missminner jag mig inte satt det dock turbo i den då??

haha, precis! skulle se så du var vaken, syns även på bilden att där e turbo i den numera wink

:edit: konverterad samma vecka, 15G agg tror jag de va, gröna spridare.. thats it, inte öppnat motorn ens smile
Senast redigerat av MantaRobin (16 september 2010)

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

143 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
#25
haha bara 800 tongue  nja har en polare som har t5 motor i sin 740 och aga diffad bakaxel och han drar axlar hela tiden... så då är det bättre att investera i en riktig diff så att det håller istället wink

Tvivlare
2 266 Inlägg
16 september 2010
#26
cj_chrisse skrev:
haha bara 800 tongue  nja har en polare som har t5 motor i sin 740 och aga diffad bakaxel och han drar axlar hela tiden... så då är det bättre att investera i en riktig diff så att det håller istället wink

ja, isf köp aussie eller detroit locker smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

143 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
#27
okej tack för tipset;)

Meister
6 763 Inlägg
16 september 2010
#28
Ska man åka med lite effekt så måste man ha STORA kulor. Då får man inte fega in. Max attack och ett bra chassie. Men 300 går att fega med


ingen aning
687 Inlägg
16 september 2010
#29
aussie lockern håller inte för mer än 5-600

även zebran har sina fläckar

143 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
#30
okej men tanken är att det ska vara lätt manövrerat wink

Tvivlare
2 266 Inlägg
16 september 2010
#31
camaro67 skrev:
Ska man åka med lite effekt så måste man ha STORA kulor. Då får man inte fega in. Max attack och ett bra chassie. Men 300 går att fega med

se; http://www.youtube.com/watch?v=3zQ-EN-EMnw

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

731 Inlägg
16 september 2010
#32
Fan vad nice klipp MantaRobin !


1 291 Inlägg
17 september 2010
#33
Har du 450hk så är ju det problemet ur världen, om dom är någorlunda körbara iaf.
Som sagt lägg pengarna på lite finare stötdämpare.
Sen tar du och fixar större styrvinkel, det kan man aldrig få för mycket av wink


143 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
#34
styrvinkel? mvh chrisse

591 Inlägg
17 september 2010
#35
att vinkeln på styrningen blir större


46 Inlägg
17 september 2010
#36
d_illen skrev:
att vinkeln på styrningen blir större

Jag har själv inte byggt om min styrväxel men borde hjälpa en jävla massa det står på att göra listan


46 Inlägg
17 september 2010
#37
MantaRobin skrev:
Gr0w skrev:
missminner jag mig inte satt det dock turbo i den då??

haha, precis! skulle se så du var vaken, syns även på bilden att där e turbo i den numera wink

:edit: konverterad samma vecka, 15G agg tror jag de va, gröna spridare.. thats it, inte öppnat motorn ens smile

Ja det duger gott att sladda med


143 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
#38
du menar  typ att hjulen ska stå så här? / \ asså typ enkelt beskrivet tongue

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
18 september 2010
#39
300-400hk skulle nog vara rätt lämpligt för ha bra ork även på högre växlar.

Mera än så så börjar det bara bli jobbigt med värme i motorn samt delar i drivlinan i dom flesta bilar.


Onödigt mycket effekt sliter bara en jävla massa på bilen.



Edit: går jättebra att åka i rondeller och sladda runt koner med mera i en 116hk miata. utan diffbroms med.. men när man skulle åka längre ställ så orkade det bara inte. utan man fick satsa järnet in i kurvorna.

Så för kunna köra snyggt och kontrollerat utan att behöva ha "balls of steal" så behövs lite effekt.
Senast redigerat av myran (18 september 2010)

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

143 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
#40
okej tack så mycket men då borde 400 hk räcka fint då? wink


Sök