3535
Sök

Effekt vid drifting?

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
18 september 2010
#41
cj_chrisse skrev:
okej tack så mycket men då borde 400 hk räcka fint då? wink

Garanterat.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

143 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
#42
okej låter ju jävligt bra det här big_smile

ingen aning
687 Inlägg
18 september 2010
#43
myran skrev:
300-400hk skulle nog vara rätt lämpligt för ha bra ork även på högre växlar.

Mera än så så börjar det bara bli jobbigt med värme i motorn samt delar i drivlinan i dom flesta bilar.


Onödigt mycket effekt sliter bara en jävla massa på bilen.



Edit: går jättebra att åka i rondeller och sladda runt koner med mera i en 116hk miata. utan diffbroms med.. men när man skulle åka längre ställ så orkade det bara inte. utan man fick satsa järnet in i kurvorna.

Så för kunna köra snyggt och kontrollerat utan att behöva ha "balls of steal" så behövs lite effekt.

precis..

du vill ju ha möjligheten att sätta i en växel till om det så behövdes.. inte för att du måste

även zebran har sina fläckar

1 291 Inlägg
19 september 2010
#44
cj_chrisse skrev:
styrvinkel? mvh chrisse

Hur mycket du kan vrida på hjulen, ju större vinkel desto bredare kan du åka.
Finns lite olika knep att åstakomma det, googla wink


143 Inlägg
19 september 2010
Trådstartare
#45
okej men en 245a svänger ju bättre än dom flesta bilar? wink

1 534 Inlägg
19 september 2010
#46
allt över 60 hk lär funka wink


TBM NINJA
917 Inlägg
20 september 2010
#47
över 200hk så harru en drift bil tycker jag

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

591 Inlägg
20 september 2010
#48
henke_92 skrev:
över 200hk så harru en drift bil tycker jag

200 hk kan även så skit om man inte har ett bra chassi.


Forummoderator
10 576 Inlägg
20 september 2010
#49
d_illen skrev:
NordstromJ skrev:
Borde väl gå alldeles utmärkt redan nu?

ja det gör det nog men ställa upp bränsletrycket, diff och stela dämpare är ju nästan ett måste..
100 hk/ton ska man gå efter (beror från bil till bil).

Sen skall man välja vem man lyssnar på noga.

Ställa upp bränsletrycket är nämligen tokfel samt att du med "diff" förmodligen avser motsatsen, en "odiff" eller rättare sagt diffbroms.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

KHRacing
21 september 2010
#50
d_illen skrev:
NordstromJ skrev:
Borde väl gå alldeles utmärkt redan nu?

ja det gör det nog men ställa upp bränsletrycket, diff och stela dämpare är ju nästan ett måste..
100 hk/ton ska man gå efter (beror från bil till bil).

ERGH.. Vaaaaaa  Du verkar inte kunna ett skit om Drifting sad

KHRacing
21 september 2010
#51
MantaRobin skrev:
camaro67 skrev:
Ska man åka med lite effekt så måste man ha STORA kulor. Då får man inte fega in. Max attack och ett bra chassie. Men 300 går att fega med

se; http://www.youtube.com/watch?v=3zQ-EN-EMnw

840kg / 218hk vid 11500varv... 1587cc twincam SUGMOTOR !

4kg/hk är inte lite direkt... smile

KHRacing
21 september 2010
#52
myran skrev:
Så för kunna köra snyggt och kontrollerat utan att behöva ha "balls of steal" så behövs lite effekt.

se:
http://www.garaget.org/video/svxy3zje4ev3

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
22 september 2010
#53
KHRacing skrev:
myran skrev:
Så för kunna köra snyggt och kontrollerat utan att behöva ha "balls of steal" så behövs lite effekt.

se:
http://www.garaget.org/video/svxy3zje4ev3

Som sagt.. går alltid kompensera saknad av effekt med mod wink   (eller grymma skillz).

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

KHRacing
22 september 2010
#54
myran skrev:
KHRacing skrev:
myran skrev:
Så för kunna köra snyggt och kontrollerat utan att behöva ha "balls of steal" så behövs lite effekt.

se:
http://www.garaget.org/video/svxy3zje4ev3

Som sagt.. går alltid kompensera saknad av effekt med mod wink   (eller grymma skillz).

Som jämförelse:

samma förare smile

liknande vikt, (860kg) men endast 110hk:
http://www.garaget.org/video/ij3ii8lbw73q

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
22 september 2010
#55
min volvo väger ca 1400kg, har 156 hk och diffbroms.. funkar till att drifta i 2an:)


ingen aning
687 Inlägg
24 september 2010
#56
jo men drifting i 2:an... men kom igen, i 2:an. Vilka hastig heter kommer du upp i när du "driftar" i 2:an??
80-90 på hjulen??

slulle mera kalla "drifting"i en sån hastighet för en lite bättre börn..

även zebran har sina fläckar

KHRacing
24 september 2010
#57
volvo_240_tic skrev:
jo men drifting i 2:an... men kom igen, i 2:an. Vilka hastig heter kommer du upp i när du "driftar" i 2:an??
80-90 på hjulen??

slulle mera kalla "drifting"i en sån hastighet för en lite bättre börn..

Då vet du inget om vår sport tyvärr... sad

Tvivlare
2 266 Inlägg
24 september 2010
#58
volvo_240_tic skrev:
jo men drifting i 2:an... men kom igen, i 2:an. Vilka hastig heter kommer du upp i när du "driftar" i 2:an??
80-90 på hjulen??

slulle mera kalla "drifting"i en sån hastighet för en lite bättre börn..

sista kurvan tog väl vissa i trean.. http://www.youtube.com/watch?v=0qr8KbAL-nA

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

KHRacing
24 september 2010
#59
MantaRobin skrev:
volvo_240_tic skrev:
jo men drifting i 2:an... men kom igen, i 2:an. Vilka hastig heter kommer du upp i när du "driftar" i 2:an??
80-90 på hjulen??

slulle mera kalla "drifting"i en sån hastighet för en lite bättre börn..

sista kurvan tog väl vissa i trean.. http://www.youtube.com/watch?v=0qr8KbAL-nA

Sveriges krokigaste & ser det ut som mest tekniska bana, jag blir förvånad om man kommer över 50-55kmh i den, dock inget att klaga på banan, då de helt enkelt inte hade större ytrymme.

inom driftingsporten finns det inget alls som förespråkar hög hastighet.

Tvivlare
2 266 Inlägg
24 september 2010
#60
KHRacing skrev:
MantaRobin skrev:
volvo_240_tic skrev:
jo men drifting i 2:an... men kom igen, i 2:an. Vilka hastig heter kommer du upp i när du "driftar" i 2:an??
80-90 på hjulen??

slulle mera kalla "drifting"i en sån hastighet för en lite bättre börn..

sista kurvan tog väl vissa i trean.. http://www.youtube.com/watch?v=0qr8KbAL-nA

Sveriges krokigaste & ser det ut som mest tekniska bana, jag blir förvånad om man kommer över 50-55kmh i den, dock inget att klaga på banan, då de helt enkelt inte hade större ytrymme.

inom driftingsporten finns det inget alls som förespråkar hög hastighet.

Jag tycker den banan var ett bra komplement till Bivaröd, som går mycket fortare. Här möter man en större utmaning, verkar de som.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.


Sök