300-400hk skulle nog vara rätt lämpligt för ha bra ork även på högre växlar.
Mera än så så börjar det bara bli jobbigt med värme i motorn samt delar i drivlinan i dom flesta bilar.
Onödigt mycket effekt sliter bara en jävla massa på bilen.
Edit: går jättebra att åka i rondeller och sladda runt koner med mera i en 116hk miata. utan diffbroms med.. men när man skulle åka längre ställ så orkade det bara inte. utan man fick satsa järnet in i kurvorna.
Så för kunna köra snyggt och kontrollerat utan att behöva ha "balls of steal" så behövs lite effekt.
precis..
du vill ju ha möjligheten att sätta i en växel till om det så behövdes.. inte för att du måste
im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
ja det gör det nog men ställa upp bränsletrycket, diff och stela dämpare är ju nästan ett måste.. 100 hk/ton ska man gå efter (beror från bil till bil).
Sen skall man välja vem man lyssnar på noga.
Ställa upp bränsletrycket är nämligen tokfel samt att du med "diff" förmodligen avser motsatsen, en "odiff" eller rättare sagt diffbroms.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
ja det gör det nog men ställa upp bränsletrycket, diff och stela dämpare är ju nästan ett måste.. 100 hk/ton ska man gå efter (beror från bil till bil).
ERGH.. Vaaaaaa Du verkar inte kunna ett skit om Drifting
Sveriges krokigaste & ser det ut som mest tekniska bana, jag blir förvånad om man kommer över 50-55kmh i den, dock inget att klaga på banan, då de helt enkelt inte hade större ytrymme.
inom driftingsporten finns det inget alls som förespråkar hög hastighet.
Sveriges krokigaste & ser det ut som mest tekniska bana, jag blir förvånad om man kommer över 50-55kmh i den, dock inget att klaga på banan, då de helt enkelt inte hade större ytrymme.
inom driftingsporten finns det inget alls som förespråkar hög hastighet.
Jag tycker den banan var ett bra komplement till Bivaröd, som går mycket fortare. Här möter man en större utmaning, verkar de som.
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter. Med reservation för ev. felskrivningar.