3387
Sök

Angående byte av stereo ! Behöver HJÄLP!

24 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Är inte särskilt kunnig på det här med stereoapparater i bilar, 

ska byta från en JVC stereo som inte ens har equlizer(stavas) eller knappt några som helst inställningar så får inte ut de ljudet jag vill ha av mina kenwood basar och alla andra högtalare.

Därför ska jag nu byta till en Panasonic CQ-C8301N med tiltfunktion!

Problemet är att den anslutningen som sitter i bilen inte passar min nya panasonic stereo.

Finns det adapter att köpa eller måste jag köpa en ny kontakt och koppla om kablarna från bilen till den nya kontakten(om jag hittar en kontakt till den stereon) Hittar inget på nätet.. några bra sidor att tipsa om så man kan hitta de jag söker ?smile

2 Inlägg
16 september 2010
borde väl vara http://www.mds.se/sv/product/13034/ISOKablage eller kanske inte just den men fanns ju några andra att välja mellan där med wink

24 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
jo sant men vill se det med egna ögon så de blir rätt ! får åka upp till volvo imorn och se va dom har för sig:P

2 Inlägg
16 september 2010
aa det e ju bara att åka dit o kolla wink men när jag bytte skarva jag om tongue

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 september 2010
Som jag förstår det så har du redan en eftermarknadsstereo, right? Isåfall så tror jag att du har kopplat lös kabeln i fel ände, du har kopplat lös den direkt bakom stereon va? Brukar nämligen vara en kort modellspecifik kabel innan ISO-kontakten.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

24 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
ja men behöver fortfarande en kontakt till den nya stereon tongue

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 september 2010
Sticker det ut nå kablar bak på den eller är det bara en kontakt? Om det bara är en kontakt så ska du inte åka till Volvo för att få tag på kabeln, då är det nån bilstereobutik som gäller.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

24 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
aha okeej så kan det vara smile låter logiskt ! japp det är en eftermarknadstereo och jag har kopplat loss den bakom stereon bara

24 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Bara kontakt ! Japp men tack för hjälpen smile

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
16 september 2010
biltema har till de flesta eftermarknadstereor

24 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
ja