2806
Sök

Slutsteg till tvåbaslåda

3 Inlägg
3 juli 2006
Trådstartare
Hejsan smile

Jag ska har en baslåda med två stycken 12" Pioneerbasar i, 500 Watt max. Jag hade tänkta att sätta denna lådan i en kommande bil, möjligen en Saab 9-3 Aero =P. Jag undrar om någon har nåt förslag på vad för slutsteg jag skulle kunna använda.
Jag är inte helt borta när det gäller ljud och elektronik, dock lite nybörjare vad gäller billjud.
Enligt mina erfarenheter vad gäller Saabs fabriksljudanläggningar så är inte det så tokiga (farsan har haft tre nya saabar på rad), så jag tror inte att jag behöver nå andra högtalare än de som redan sitter i.
Slutsteget behöver inte vara det dyraste, men inget skit heller.

Tacksam för svar.

859 Inlägg
3 juli 2006
gebauer skrev:
Hejsan smile

Jag ska har en baslåda med två stycken 12" Pioneerbasar i, 500 Watt max. Jag hade tänkta att sätta denna lådan i en kommande bil, möjligen en Saab 9-3 Aero =P. Jag undrar om någon har nåt förslag på vad för slutsteg jag skulle kunna använda.
Jag är inte helt borta när det gäller ljud och elektronik, dock lite nybörjare vad gäller billjud.
Enligt mina erfarenheter vad gäller Saabs fabriksljudanläggningar så är inte det så tokiga (farsan har haft tre nya saabar på rad), så jag tror inte att jag behöver nå andra högtalare än de som redan sitter i.
Slutsteget behöver inte vara det dyraste, men inget skit heller.

Tacksam för svar.

Ett fyrkanalssteg för ca. 4000kr nypris är nog ett vettigt alternativ. Eller ett Monoblock för samma pengar.

Jag skulle själv i ditt fall endast kört med en av basarna och använt två av kanalerna på en fyrkanalare till framstemet istället.

Om du tycker orginalhögtalarna duger så är det ju bra. Men det finns det delade meningar om:-)

Lycka till.

MVH Theo

7 Inlägg
3 juli 2006
Alpine stegen som jag har funkar bra

Sök