3621
Sök

Siren för billarm som har inbyggd "timer", vad heter de?

Inte Feltema
156 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
Tjena!

Är på jakt efter en siren som tjuter en stund och sedan är tyst en stund och varvar så ända till man stänger av. De lär ha nåt särskilt namn tycker jag.. Försökt leta lite på eBay men utan jaktlycka. Vad skulle man kunna kalla det om de inte finns nåt särskilt namn? smile

Tack på förhand! big_smile

Mvh // DiskBengt aka GRDL

4 005 Inlägg
25 september 2010
DiskBengt skrev:
Tjena!

Är på jakt efter en siren som tjuter en stund och sedan är tyst en stund och varvar så ända till man stänger av. De lär ha nåt särskilt namn tycker jag.. Försökt leta lite på eBay men utan jaktlycka. Vad skulle man kunna kalla det om de inte finns nåt särskilt namn? smile

Tack på förhand! big_smile

Jag skulle nog kalla det larmenhet. smile

Av/påstängning med intervaller brukar styras av larmets centralenhet i sig.

Edit: Alternativt med ett relä
Senast redigerat av linuslinje (25 september 2010)

Inte Feltema
156 Inlägg
25 september 2010
Trådstartare
Jo, tänkte väl så jag med men tänkte om det fanns något löst. Tänkte koppla ihop nåt eget. tongue

Mvh // DiskBengt aka GRDL

1 008 Inlägg
25 september 2010
Som linuslinje skriver så är det larmets styrenhet som brukar bestämma detta.
på många larm kan man välja om man skall ha fast eller pulserande matning för larmdon, beroende på om man skall använda siren eller signalhorn, då är det ju bara att välja pulserande och ansluta sirenen.
Det är också larmet som bestämmer hur länge sirenen skall ljuda, alltså hur länge den skall få spänning.
Normalt brukar det vara 20-30 sekunder medan blinkers är aktiv i 4-5 minuter, för att sedan gå tillbaka till bevakningsläge igen (och spara batteri)

Sök