4190
Sök

Köpråd: Volvo 850/854

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
19 september 2010
Thullen skrev:
den är likadan som min maskinellt sett, och min dricker som jag skrev ovan runt 1,1 blandad körning, men under 0,9 är svårt om man inte kör som gammelfarmor på motorvägen...

dock hade jag inte köpt just den 850n pga färgen, "diplomatblå" är den fulaste färgen någonsin som volvo släppt...
edit: kan va en synvilla också men bakdörren ser rätt bucklig ut under listen...

ser ut som 417 alltså inte någon diplomatblå färg

Kör fort så hinner inget hända...

998 Inlägg
19 september 2010
och dörren är bucklig.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Trucker
2 710 Inlägg
19 september 2010
Trådstartare
glöm den..

ni får gärna länka med "tänkbara" bilar.

Budgeten ligger på runt 20k
Inte äldre än -95

Fart missbrukare

Trucker
2 710 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
Ni får gärna tipsa om en bil (helst aut) med bra komfort och lite krut i. Helst ej under 170hk, ska vara 4dr och sedan.

Mvh

Fart missbrukare

Trucker
2 710 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
http://www.blocket.se/dalarna/Volvo_S70 … =9&w=1

http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_850 … =9&w=1

http://www.blocket.se/uppsala/Saab_9000 … =9&w=1

http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo … amp;last=1

Vilken av dessa tycker ni jag ska snegla lite extra på?
Är själv ganska kär i S70n, samtidig som 850n och 9000 i Uppsala verkar OK. 850n i Västerås verkar ok för dom pengarna men är orolig om aut kanske dricker sina liter..

Tacksam för allt jag kan få

Mvh

Fart missbrukare

1 653 Inlägg
20 september 2010
vill du lägga lite mer än 20 så tycker jag absolut du ska satsa på S70.
lagom utrustad, fungerande AC, farthållare, färddator mm är (iaf för mig) stora plus.
Allt är nyare och bättre på dom än 850, dock några tusingar extra som sagt.

Den svarta 850n ser helt ok ut, iaf på bild, dock tråkigt med 140 hk.
Svart är snyggt och fungerande AC stort plus!

Saab hade jag inte köpt öht, för det är en Saab, men jag är volvo-skadad sedan födseln så...

den billigare 850n tycker jag absolut är ett alternativ, att automaten dricker mer är ytterst marginellt, haka inte upp dig på det, njut istället av de underbara fördelar automat ger i denna typ av bilar.

summa sumarum, kan och vill du skuta till några tusen så välj S70 imo!

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Trucker
2 710 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
Hallå där,

Väcker liv i tråden nu igen.

Åter inne på en Volvo 850 / S70, hört dock att jag ska undvika dessa bilar då dom dricker som alkisar. Är väldig sugen på en automatare. Dricker nån av dom mer än 1Liter?

Vill inte köpa en o sen för överaskad av drickandet.. hmm

Hur är det med 170hk, känns trycket utan turbo??
Senast redigerat av BMWgrabben (7 juni 2011)

Fart missbrukare

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
7 juni 2011
BMWgrabben skrev:
Hallå där,

Åter inne på en Volvo 850 / S70, hört dock att jag ska undvika dessa bilar då dom dricker som alkisar. Är väldig sugen på en automatare. Dricker nån av dom mer än 1Liter?

runt liten bör gå fast dom där 170hk och aut är sällan någon höjdare..

bytte själv till mig en härom dagen med både aut och 170hk
med kärra låg jag straxt under litern i 80km/h med farhållaren i och ecc på smile

men är du ute efter drag så köp verkligen ingen automat det är ybersegt
en t5 med aut är en sak men inte något annat dom blir så sjukt trötta

om du är ute efter en s70 välj den nyare 140hk som har elektroniskt gasspjäll och sen chippar du den så har du samma som en 170hk eftersom det är 20v motorn i dom nyare 140hk =billigare försäkring

Kör fort så hinner inget hända...

Trucker
2 710 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
Growe skrev:
BMWgrabben skrev:
Hallå där,

runt liten bör gå fast dom där 170hk och aut är sällan någon höjdare..

bytte själv till mig en härom dagen med både aut och 170hk
med kärra låg jag straxt under litern i 80km/h med farhållaren i och ecc på smile

men är du ute efter drag så köp verkligen ingen automat det är ybersegt
en t5 med aut är en sak men inte något annat dom blir så sjukt trötta

om du är ute efter en s70 välj den nyare 140hk som har elektroniskt gasspjäll och sen chippar du den så har du samma som en 170hk eftersom det är 20v motorn i dom nyare 140hk =billigare försäkring

Okej, då glömmer vi automaten. Tack för de! smile

Fart missbrukare

1 679 Inlägg
7 juni 2011
jag skaffade nyligen 850 T5 med automat smile
första dagen jag skulle köra till jobbet vilket är 5mil bort så fick jag ner den 0.9, det går att förbättra lite efter som jag inte lärt mig köra ekonomiskt med automaten och sen vare kul för första gången att sträcka på gasen eftersom det gången på e4an med t5an  smile
ska se om jag kan lyckas pressa bensin förbrukningen mer idag då jag bytte bil i fredags smile

Trucker
2 710 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
JimmyAndersson skrev:
första dagen jag skulle köra till jobbet vilket är 5mil bort så fick jag ner den 0.9, det går att förbättra lite efter som jag inte lärt mig köra ekonomiskt med automaten och sen vare kul för första gången att sträcka på gasen eftersom det gången på e4an med t5an  smile
ska se om jag kan lyckas pressa bensin förbrukningen mer idag då jag bytte bil i fredags smile

Hur tycker du din reagerar? Hittat en 170hk aut, verkar ok liksom. Men vill inte ha nån corolla på 101hk. Lite fart ska de vara (visst, förstår att det ej går att jämföra med en aero, men "svara" tillräckligt ska den ändå göra)

Mvh

Fart missbrukare

Trucker
2 710 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_S … =9&w=2

Har denna gått långt eller är det bra ? smile

Fart missbrukare

1 679 Inlägg
7 juni 2011
BMWgrabben skrev:
JimmyAndersson skrev:

Hur tycker du din reagerar? Hittat en 170hk aut, verkar ok liksom. Men vill inte ha nån corolla på 101hk. Lite fart ska de vara (visst, förstår att det ej går att jämföra med en aero, men "svara" tillräckligt ska den ändå göra)

Mvh

kör man med ekonomi läget och trampar på så känns den lite skum, men det är ju för att den inte drar ut nåt på växlarna smile
men med sportläget i så skjuter den på bra smile
Fick ner förbrukningen lite mer idag smile
0.83 fick jag ner den till i snitt till sundsvall, körde rätt ekonomiskt då smile

945 Inlägg
7 juni 2011
För att vara volvo har den inte gått långt. big_smile  Stort plus att kamremen är bytt och en ägare.. Ser jävligt fräsch ut smile samt att den är nybes är ju inte helt fel!

Tycker juh att den är prisvärd!

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

Sök