2755
Sök

Hur raggar man upp en bil-kille egentligen?!

Smålänning
7 883 Inlägg
18 september 2010
Snitch skrev:
Asså..

De flesta sator som glider runt på träffarna är ju redan "tingade" så att säga. När man vet det så är det ju inte så stor mening o leka charmör.

Men visst, står det något ensamt i ett hörn så är man ju inte sen till att säga hej.

Håller med smile

Är ju inget som hindrar er att hoppa in, eller komma fram när "klungan" delar sig smile

Oftast är vi inte farliga tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

90 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
Vem har sagt att jag är ute efter den som ÄGER bilen? xD Okej, det där lät lite fel....! Men på något sätt har jag kommit fram till att killar med bilintresset är de som är mest intressanta och öppna för diskussioner...! "ah, men du har inte samma UTBILDNING som mig....!!!" är ju nästan den frasen man får slängd rakt upp i ansiktet varje gång man träffar någon som pluggar på högskola eller som har råkat ta någon extra kurs på komvux. Även om jag själv suttit av mina 2 år på högskolan....!

Jepps....! Eller ragga och ragga smile Få tag på trevligt folk först och främst ;D

Ointresserad.
936 Inlägg
18 september 2010
Det som du säger stämmer ju, mkt enklare att föra en diskussion om man delar samma intresse,

En kille som lägger halva månadslönen på bilen passar inte ihop med en hästtjej som tippar på miljöpartiet.

Teabag appreciation club.

7 274 Inlägg
18 september 2010
Snitch skrev:
Det som du säger stämmer ju, mkt enklare att föra en diskussion om man delar samma intresse,

En kille som lägger halva månadslönen på bilen passar inte ihop med en hästtjej som tippar på miljöpartiet.

Varför?

Smålänning
7 883 Inlägg
18 september 2010
Mimmik skrev:
Vem har sagt att jag är ute efter den som ÄGER bilen? xD Okej, det där lät lite fel....! Men på något sätt har jag kommit fram till att killar med bilintresset är de som är mest intressanta och öppna för diskussioner...! "ah, men du har inte samma UTBILDNING som mig....!!!" är ju nästan den frasen man får slängd rakt upp i ansiktet varje gång man träffar någon som pluggar på högskola eller som har råkat ta någon extra kurs på komvux. Även om jag själv suttit av mina 2 år på högskolan....!

Jepps....! Eller ragga och ragga smile Få tag på trevligt folk först och främst ;D

Utbildning... Vilken jävla ursäkt tongue

Att man har hög utbildning behöver väll inte alltid innebära att man kan nått? smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
18 september 2010
Jaadu. Din msn-lista fördubblas nog innan dagens slut. tongue
Varav 60-70% utav dom kommer skryta om sin 740 big_smile 

(!Obs! Alla 740-ägare, LUGNA NER ER! Det var bara på skojj!!! roll )
Senast redigerat av LeafBox (18 september 2010)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Ointresserad.
936 Inlägg
18 september 2010
Brains skrev:
Snitch skrev:

Varför?

Testa, du kommer märka det. Och kom inte o säg att du lever i just det scenariot bara för o va lite tuff på intenet...

Finns en viss gräns. Går inte o leva ihop med någon där det bara finns delade meningar om allting.

Men nu glider vi ifrån ämnet.

7 274 Inlägg
18 september 2010
Snitch skrev:
Brains skrev:
Snitch skrev:

Varför?

Testa, du kommer märka det. Och kom inte o säg att du lever i just det scenariot bara för o va lite tuff på intenet...

Finns en viss gräns. Går inte o leva ihop med någon där det bara finns delade meningar om allting.

Nja, visst delade meningar om varenda grej kanske inte går ihop men bara för att man har olika utbildningar eller intressen är väl lite lite att gå på tycker jag.

Ointresserad.
936 Inlägg
18 september 2010
Brains skrev:
Snitch skrev:
Brains skrev:

Varför?

Nja, visst delade meningar om varenda grej kanske inte går ihop men bara för att man har olika utbildningar eller intressen är väl lite lite att gå på tycker jag.

Utbildningen spelar väl igen större roll. Men resten sen.

:-)
367 Inlägg
18 september 2010
Mimmik skrev:
Hum, ptja, när ni står i klungor blir man ju lagom blyg ^^

Äsch! Jag hottar ut min msn istället. Har någon lust att adda är det bara att köra på smile

mimmikarlsson88@hotmail.com

Gör ett inlägg till en kontaktannons (;

Vi vill veta mer innan det ev. addas. Iaf jag lol cool

90 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
Jag har aldrig haft något problem med att inte rösta på MP även om jag hade Pålle smile

Och utbildningar är oftast något som personer skryter om. Dock ses min utbildning som något som man skaffar sig bara för att man ska. "Jasså? Behöver man verkligen plugga till sådant...?" Eh, ja? Annars hade jag väll inte suttit 6 dagar i veckan och plöjt igenom 6 böcker á 350 sidor.....

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
18 september 2010
Jag och min tjej delar inte så många intressen, Hon gick El-programmet och jag Fordon. Och politik bryr hon sej inte om.
Men vi hjälper och stöttar varandra när repektive gör ngt som den gillar. smile

Därimot så älskar vi att göra "ingenting" tillsammans, tex kolla på tv, spela dator, glida på stan osv. Och vardagliga saker som att diska,tvätta och laga mat blir inte så jobbigt när man kan hålla varandra sällskap medans. 

Och det är det jag tycker är viktigast iaf.

Självklart kan det bli en twist när båda vill göra olika saker, men vi har vart ihop i snart 5år, och förlovade sen i juni. ^^
Senast redigerat av LeafBox (18 september 2010)

90 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
Kontaktannonsen då.....!

Mimmi Karlsson, 22 år, pluggar till förskollärare, läste ekonomi på gymnasiet....! Pluggar oftast på fritiden, sitter en del vid datorn (who does'nt?) eller så är jag i stallet. Har inga egna pållar, lånar 3 st av en vän - dock börjar de bli ganska till åldern så tongue Har börjat rida lite på ridskolan istället smile

Har väl inget MEGA intresse av bilar egentligen....! Inte mer än att jag vill lära mig smile Har faktiskt - hör och häpna - bytt en intercooler och satt dit ett kjolpaket! Och tyckte det var ganska skoj wink Men inget jag skulle vilja göra fredag, lördag och söndag kväll heeela vintern...! tongue

Jag är ingen sådan som är ute och röjer på kvällar och helger. Gillar att vara hemma och glo på film eller ungås med vänner utan alkoholen....! smile

Tja....! Vet inte mer vad ni vill veta? tongue hahaha!

90 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
LeafBox skrev:
Självklart kan det bli en twist när båda vill göra olika saker, men vi har vart ihop i snart 5år, och förlovade sen i juni. ^^

grattis till er! smile

Saabifierad
2 031 Inlägg
18 september 2010
Någon jag tror skulle fungera som tjej på en bilträff är att gå fram till en kille och säga något i stil med: Är det en Acuraturbo? har du tretums spridare? gick den igenom med bur och fyrpunktsbälten? okej jag är inget bra på det här med biltrim och dylikt men det jag försöker få fram är att om man är bilintresserad som tjej testar att prata samma språk som killarna på dessa bilträffar cool Tror att killarna skulle bli chockade över att en tjej kan detta och sedan bli extra intresserade wink

Är det en lokal träff med stylade 740:s kan man väl säga: Är det en riktig GLT? fungerar bensinmätaren? är det original kjolpaket du har? fungerar överväxeln? är det turbofälgar? wink

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Ointresserad.
936 Inlägg
18 september 2010
Slash skrev:
Är det en lokal träff med stylade 740:s kan man väl säga: Är det en riktig GLT? fungerar bensinmätaren? är det original kjolpaket du har? fungerar överväxeln? är det turbofälgar? wink

HAha! Garanterat att man får ligga då.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
18 september 2010
Snitch skrev:
Slash skrev:

HAha! Garanterat att man får ligga då.

Ja om man är tjej så!

KHRacing
18 september 2010
LeafBox skrev:
Kan inte ni ta första steget istället?
Istället för att gnälla om att vi inte gör ngt? tongue

Läst trådens titel ?

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
18 september 2010
KHRacing skrev:
LeafBox skrev:

Läst trådens titel ?

Läst första posten?

KHRacing
18 september 2010
LeafBox skrev:
KHRacing skrev:
LeafBox skrev:

Läst trådens titel ?

Läst första posten?

lol  garv lol  ja - men senare nämer TS att det e topicen som gäller mest.smile