2647
Sök

In-Ut Glapp på Turbon, hur lång tid har jag?

12 Inlägg
19 september 2010
Trådstartare
Denna Saab 9000 CSE 2,3T som jag precis har köpt ger mig nog snart ett par gråa hår på skallen.

Kollade turbon lite snabbt idag.
Vickade lite upp och ner, inget glapp.. Fan vad gött tänkte jag.
Kanske ska testa att dra lite i skiten också, och där kom käftsmällen.. fan ett glapp på nästan en hel cm kändes det som och så skall det tydligen inte vara.

Vågar man köra såhär ett tag,jag kan dra ut kompressorhjulet så långt det går och snurra utan att den tar i någonstans, har fan inga pengar just nu att lägga på en ny/bättre beg turbo tyvärr.
Den verkar ju ladda på som den ska fortfarande förutom lite svajande laddtryck då ibland + att den viner lite.
Men har ett läckage mellan Downpipe och turbo och det kunde tydligen kunna få trycket att svaja lite.

Har en gammal 9000 turbo 16v -87 ståendes som turbon verkar vara okey på, skulle man kanske kunna byta denna turbon mot den, någon som vet ifall om den passar hyfsat? eller är det kanske inte någon ide att ens tänka i dom banorna.

Börjar nästan bli lite desperat här borta tongue

Tack på förhand smile
Senast redigerat av Cp-Hjul (19 september 2010)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
19 september 2010
Det som kan hända är att bilen kommer börja äta resterna av turbon, dvs metallspån är inte bra. Kan även lossna delar av kompressorhjulet och ställa till det... Kan ju även rasa när som och börja dra i sig massor med olja sad

Det aggregatet passar inte på din motor, men finns många på blocket smile

12 Inlägg
19 september 2010
Trådstartare
Tack för ett snabbt svar.
Blir väl till att leta upp någon bra beggad på blocket då, får hålla i hatten bara och hoppas att min snurra spinner vidare tills jag fått tag på ett bra ex. Det är väl en Garrett T25 som jag ska ha då har jag hört?
och bytet klarar man väl av själv, på en skala skiftnycklar 1-5 hur svårt är det?
smile

Dieselpower!
534 Inlägg
19 september 2010
Cp-Hjul skrev:
Tack för ett snabbt svar.
Blir väl till att leta upp någon bra beggad på blocket då, får hålla i hatten bara och hoppas att min snurra spinner vidare tills jag fått tag på ett bra ex. Det är väl en Garrett T25 som jag ska ha då har jag hört?
och bytet klarar man väl av själv, på en skala skiftnycklar 1-5 hur svårt är det?
smile

1 av 5 Skiftnycklar ; )

Sök