1998
Sök

Tips på spela högt låda!

2 035 Inlägg
1 oktober 2010
Trådstartare
A men tätningslist mellan baffel och låda är det inte tänkt. utan mellan bilens chassie eller va man ska säga och baffel. Själva vinkeln mellan baffel och resterande låda måste ju stmma överens så att det inte blir någon glipa alls.

Jag har stora problem med mina midbasar. dem spelar knappt alls.  Om jag vill höra dem så höjer jag gainen och ställer ned delningfrekvensen så de spelar från kanske 50 hz. då hör man dem och dem spelar på fint. men man kan inte alls spela så högt. då bottnar dem och låter kasst. pga för lite effekt/kontroll.
testade med ett hp2 steg och då lät dem mycket bättre. men ett bulkpack med dämpmatta skulle inte vara fel.

Biljudsveteran sen 1984!

141 Inlägg
2 oktober 2010
Det är inga fel på dina hertz högtalare Anders.

Som jag sagt innan, är det något du ska förändra i din bil så är det middbasen i dörrarna.
Dina högtalare på IP ska INTE spela någon midbas, du bör dela dom som lägst kanske 160hz HP och inget annat. Lika så effekten till dina högtalare är inget problem, förutom till kanske midden då.
Dämpmattan förbättrar ljudet men kommer inte göra ett "underverk"

Är du inte nöjd med ljudet i dina hertz coaxar, fläska dit dom i astolparna och lek med vinklingen på dom.
Fel vinkel = kasst ljud
Satsa på nya middar och nytt steg till dom.

Mvh
Jacob "Jackoo" Sandström
Nöjd kund hos Waarwest.se & Blekingebilradio.se samt JAWS motorsport!

2 035 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
Jackoo skrev:
Det är inga fel på dina hertz högtalare Anders.

Som jag sagt innan, är det något du ska förändra i din bil så är det middbasen i dörrarna.
Dina högtalare på IP ska INTE spela någon midbas, du bör dela dom som lägst kanske 160hz HP och inget annat. Lika så effekten till dina högtalare är inget problem, förutom till kanske midden då.
Dämpmattan förbättrar ljudet men kommer inte göra ett "underverk"

Är du inte nöjd med ljudet i dina hertz coaxar, fläska dit dom i astolparna och lek med vinklingen på dom.
Fel vinkel = kasst ljud
Satsa på nya middar och nytt steg till dom.

Nja tror inte det är nåt fel på hertzhögtalarna men kan ha spelat sönder dem eller så är det nåt annat som låter konstigt.

ja jag får jobba med middarna. Några nya middar blir det nog inte eftersom dem förmodligen kan låta mycket bättre.

Sen ett nytt steg till middarna blir det också.

Biljudsveteran sen 1984!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
3 oktober 2010
Jag delar mina små 3,5or vid 120Hz å det går att spela på "rätt" skapligt med dom! tongue Men jag har samma problem, middarna hänger inte med, men dämpmatta gör skillnad! Men mest skillnad gör det (förhoppningsvis) med bättre steg med mer kontroll.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök