3520
Sök

Volvo 740tic -90 frambroms problem

lastbils chaufför
240 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
hej jag har en volvo 740tic -90 med broms problem.
när jag ska bromsa (spelar ingen roll vad det är för hastighet) så vill ratten vrida sig åt vänster och i bland så sker detta med STOR kraft och i bland känner man en liten kraft att ratten vill vrida sig

jag har ABS fram
det är nya klossar fram

har inte felsökt än men om någon har ett tips om vad det kan va så är det välkommet

Gud, som haver B23:n kär se till mig, som gasglad är. Vart jag mig i världen vänder, skall jag göra svarta ränder
köpes: har ni något till volvo 740 till salu så hör av er!

767 Inlägg
22 september 2010
Funkar högeroket som det ska? Kolvarna går lätt och oket glider på glidpinnarna?
Hade samma problem på min 745a och då hade kolvarna rostat fast.

Inte Feltema
156 Inlägg
22 september 2010
Jiimpa skrev:
Funkar högeroket som det ska? Kolvarna går lätt och oket glider på glidpinnarna?

+1. Renovera oken eller köp nya. Aldrig fel med fina nydonade bromsar! smile

Mvh // DiskBengt aka GRDL

lastbils chaufför
240 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
Jiimpa skrev:

glidpinnarna smorde jag när jag byte klossar, ska kolla det under eftermiddagen

Gud, som haver B23:n kär se till mig, som gasglad är. Vart jag mig i världen vänder, skall jag göra svarta ränder

lastbils chaufför
240 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
va ute i går och tittade på vänster bromsen och hitta inget fel men jag plockade isär och gjorde rent och plockade ihop det och testade att åka och bromsa och nu drar bilen åt andra hållet = att jag ska göra lika dant på andra sidan i helgen

Sök