3109
Sök

Volvo 240 gl 88:A turbokonverterad och ska göras i ordning... letar delar just nu plus håller på med ljud i bilen

2 121 Inlägg
3 oktober 2010
Trådstartare
#21
ja nu kommer helgens uppgradering som e gjort

gjorde inte så mycke en börja planera lite för ljud bygget sen hitta jag lite mer rost som ska fixas urs

lite bilder

lite hål jag hitta igen urs
https://www1.garaget.org/gallery/archive/49210/1002715_g16m3u.jpg

1988ans orginal sterio som funkar fint men ska byttas ut till dvd
https://www1.garaget.org/gallery/archive/49210/1002724_o1jgsg.jpg

högtalare från samma årstal funkar oxå
https://www1.garaget.org/gallery/archive/49210/1002719_sqz172.jpg

ja då har vi 37tussen härliga inkörda mil men ska bytta motor så småning om
https://www1.garaget.org/gallery/archive/49210/1002718_fdxhoe.jpg

börjat rensa lite för där ska de sitta lite mätare plus dvd hehe
https://www1.garaget.org/gallery/archive/49210/1002728_af5ync.jpg

så kommer de bli med mätare plus dvd med skärm
https://www1.garaget.org/gallery/archive/49210/1002720_s5l3xh.jpg


blir nog mer i helgen som kommer ska svetsa golvet på den klart så man kan måla hela golvet på den så börja med att plocka ur all inredning så man kan tona bilen & börja dra helt nya högtalar kablar till alla dörrar så man har en början iaf klar            Tack för dena gång   //// hacke (emil)


2 121 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
#22
ja de här inte hänt så mycke nu men har letat lite delar hitta en motor komplet med turbo iaf men de fattas lite delar en som ska skaffas in gör en lista

lista på delar
[ ]motor b230ft /fk
[ ] amerikanska fronten
[ ]alu 17 tums fälgar
[ ]dvd med 3 skärmar
[ ] bar,vatten,olja,volt,varv mätare


resten kommer sen dom saker e iaf viktigast nu men motor åker snart ur då blir de att finlira motor rummet på henne


bonus bild
https://www1.garaget.org/gallery/archive/49210/999596_4r6n9y.jpg


allt för dena gång ////hacke
Senast redigerat av Hackev8 (6 oktober 2010)


2 121 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare
#23
ja då har man hittat motor då e de dags att åka å hemta den i helgen en komplett ft motor som kommer åka e den efter att motor rummet har lackas klart men de blir mot våren då den ska lackas när jag har alla delar hemma så de är bara bygge som kommer börja gälla snart


allt för dena gång ////emil


2 121 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
#24
då fick man tag på saker då blir de att sätta ner turbo i den här motorn som sitter i bile istället så blir att renovera motorn men ska kolla på sakerna på fredag å får nog med mig alla sakerna på engång hehehe om de är bra saker så ett helt kit med saker å lite till


2 121 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
#25
uppgradering nr 6.....   ja idag har man börjat med bromsarna bak de var ingen kul syn urs dom satt både klosar å allt kunde inte rubba nått förstår att bilen knappt gick fram ått men fick göra rent så de går att köra med bilen iaf men nu rullar båda bak djulen riktigt fint kommer lite bilder sen på de när jag fått hem kameran så man kan ta riktigt finna bilder men kommer mer imorn

allt för idag     ///hacke

skriv på nu vill ha många kommetarer hehehe


2 121 Inlägg
13 oktober 2010
Trådstartare
#26
lite tråkit när ingen skriver längre men till frågan istället

har lite frågor till folket jag ska ju turbokonverterad min 240 men vet inte exakt vart jag ska dra alla olje ledningar på den men har fixat fram alla andra delar

nån som vet hur man kan göra??


446 Inlägg
13 oktober 2010
#27
Hackev8 skrev:
lite tråkit när ingen skriver längre men till frågan istället

har lite frågor till folket jag ska ju turbokonverterad min 240 men vet inte exakt vart jag ska dra alla olje ledningar på den men har fixat fram alla andra delar

nån som vet hur man kan göra??

sätt ett y-kors från olje givaren så kan du ta olja där och sen returen ner i tråget smile


74 Inlägg
13 oktober 2010
#28
Kommer bli mer svar när du väl börjar bygga ordentligt samt lägger upp mer bilder! smile
That´s how it works! tongue

2 121 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
#29
victor91 skrev:
Hackev8 skrev:
lite tråkit när ingen skriver längre men till frågan istället

har lite frågor till folket jag ska ju turbokonverterad min 240 men vet inte exakt vart jag ska dra alla olje ledningar på den men har fixat fram alla andra delar

nån som vet hur man kan göra??

sätt ett y-kors från olje givaren så kan du ta olja där och sen returen ner i tråget smile

jätte tack för iden... men har du nån anning om varför man måste kompsänka motorn de är en som sa att man måste göra de


2 121 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
#30
Coretech skrev:
Kommer bli mer svar när du väl börjar bygga ordentligt samt lägger upp mer bilder! smile
That´s how it works! tongue

de blir nog efter den här helgen... ska dra imorn å hemta alla turbo delar som behövs sen kolla vilken rör frånturbon man behöver om jag inte får bygga eget där


2 121 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
#31
men då har jag en sista fråga för den här veckan hehe..

varför måste man kompsänka motor när man sätter i en turbo de fatta jag inte riktigt

sen vad för spridare ska man ha???

kan man köra med den gamla lmm eller måste jag bytta den vet att jag måste flyta den men måste jag bytta den


///hacke


SKÅNING
1 215 Inlägg
14 oktober 2010
#32
kul med fler 240 projekt, men varför krångla till det med stereon där uppe tycker du ska ha kvar den där nere men smaken är ju som baken.

Ang komsänkning så behövs det för att när du monterar turbo så får du ett övertryck och för att stakarna ska hålla bättre så har man lägre komp, men vid en konvertering är det inte så att du MÅSTE kompsänka för att det ska funka, funkar lika bra ändå men motorn håller inte lika bra, körde själv turbokonverterat i min svarta 744 och den var inte kompsänkt och det höllt fin fint

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

2 121 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
#33
alexm- skrev:
kul med fler 240 projekt, men varför krångla till det med stereon där uppe tycker du ska ha kvar den där nere men smaken är ju som baken.

Ang komsänkning så behövs det för att när du monterar turbo så får du ett övertryck och för att stakarna ska hålla bättre så har man lägre komp, men vid en konvertering är det inte så att du MÅSTE kompsänka för att det ska funka, funkar lika bra ändå men motorn håller inte lika bra, körde själv turbokonverterat i min svarta 744 och den var inte kompsänkt och det höllt fin fint

ska ha dvd där upp med skärm men de blir inte som jag rita ut men de blir lite annorlunda men får se vad som blir med de e inte klar en.....


oki men funderar på att skaffa en turbo tupp å montera ner eller bara bygga som jag hade tänkt mig från början å köra de under sommaren å regga bilen med turbo som var tänkt sen börja bygga lite mer seriöst


SKÅNING
1 215 Inlägg
14 oktober 2010
#34
Hackev8 skrev:
alexm- skrev:
kul med fler 240 projekt, men varför krångla till det med stereon där uppe tycker du ska ha kvar den där nere men smaken är ju som baken.

Ang komsänkning så behövs det för att när du monterar turbo så får du ett övertryck och för att stakarna ska hålla bättre så har man lägre komp, men vid en konvertering är det inte så att du MÅSTE kompsänka för att det ska funka, funkar lika bra ändå men motorn håller inte lika bra, körde själv turbokonverterat i min svarta 744 och den var inte kompsänkt och det höllt fin fint

ska ha dvd där upp med skärm men de blir inte som jag rita ut men de blir lite annorlunda men får se vad som blir med de e inte klar en.....


oki men funderar på att skaffa en turbo tupp å montera ner eller bara bygga som jag hade tänkt mig från början å köra de under sommaren å regga bilen med turbo som var tänkt sen börja bygga lite mer seriöst

okok, men bara för att du skaffar en turbo topp så blir den inte kompsänkt utan då måste du ha turbo kolvar eller kolvar från en K motor för att du ska få kompsänkt, går ju även att ha dubbla eller trippla toppa packningar.

och om du turbo konverterar din motor nu så kommer du inte kunna regga med det för att det inte finns avgasvärden för en sån motor med turbo på utan isf får du skaffa en riktig turbomotor och regga med, kukiga regler jag vet men så är det tyvär

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

2 121 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
#35
alexm- skrev:
Hackev8 skrev:
alexm- skrev:
kul med fler 240 projekt, men varför krångla till det med stereon där uppe tycker du ska ha kvar den där nere men smaken är ju som baken.

Ang komsänkning så behövs det för att när du monterar turbo så får du ett övertryck och för att stakarna ska hålla bättre så har man lägre komp, men vid en konvertering är det inte så att du MÅSTE kompsänka för att det ska funka, funkar lika bra ändå men motorn håller inte lika bra, körde själv turbokonverterat i min svarta 744 och den var inte kompsänkt och det höllt fin fint

ska ha dvd där upp med skärm men de blir inte som jag rita ut men de blir lite annorlunda men får se vad som blir med de e inte klar en.....


oki men funderar på att skaffa en turbo tupp å montera ner eller bara bygga som jag hade tänkt mig från början å köra de under sommaren å regga bilen med turbo som var tänkt sen börja bygga lite mer seriöst

okok, men bara för att du skaffar en turbo topp så blir den inte kompsänkt utan då måste du ha turbo kolvar eller kolvar från en K motor för att du ska få kompsänkt, går ju även att ha dubbla eller trippla toppa packningar.

och om du turbo konverterar din motor nu så kommer du inte kunna regga med det för att det inte finns avgasvärden för en sån motor med turbo på utan isf får du skaffa en riktig turbomotor och regga med, kukiga regler jag vet men så är det tyvär

de lät inte bra alls ju... då får man skaffa en till motor sen då men göra iaf den här så länge till en turbo så får man fixa en annan sen från 940 eller nått... men då skaffar jag pakningar å sätter i bilen så den blir lite kompsänkt iaf så man kan köra med skiten ett tag sen


2 121 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
#36
ja liten uppdate har fixat klart med bromsarna runt om på bilen nu så man kan börja iaf å bygga snart på den med turbo å skit men kommer inga bilder en fören jag har en kamera så sitter å väntar på en sån då börjar jag bygga för att ni ska få se hur de går under byggets gång



allt för dena gång ////hacke


2 121 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
#37
nu är de ett tag sen jag har skrivit nått om bilen men den står en för de är för kallt nu att hålla på ute när man har bara ett kallgarage väntar på ett värmare ställe att vara i så jag håller på att fixar fram alla delar så länge ska ta kort på dom så får ni se lite delar som ska på bilen när man kommer in i andra garaget då kommer mycke mer update oxå:D


allt för dena gång ha en trevlig kväll        /////hacke


74 Inlägg
18 november 2010
#38
Min personliga åsikt är att "kallgaraget är för kallt" är en dålig ursäkt! hmm
De går faktiskt (talar av erfarenhet) att ställa in ett el-element där inne eller någon annan värme källa.
Visst de blir ju inte varmgarage varmt men de blir bra stor skillnad iallafall! smile
Sen finns de faktiskt kläder! wink
Kom igen nu! Lite måste du ju lida för att vi ska få se framsteg! wink

2 121 Inlägg
22 november 2010
Trådstartare
#39
Coretech skrev:
Min personliga åsikt är att "kallgaraget är för kallt" är en dålig ursäkt! hmm
De går faktiskt (talar av erfarenhet) att ställa in ett el-element där inne eller någon annan värme källa.
Visst de blir ju inte varmgarage varmt men de blir bra stor skillnad iallafall! smile
Sen finns de faktiskt kläder! wink
Kom igen nu! Lite måste du ju lida för att vi ska få se framsteg! wink

hehe de är så sant så... väntar in delarna nu som jag har bestält kommer ta kort på de när de kommit hem oxå så finns inte så mycke jag kan göra nu tänkte slippa ner bilen för lak men de e inte den bästa tiden att göra de nu kan ta kort på garaget så kan du få se inte de bästa att hålla på i alls  men de kommer snart inte länge kvar tills jag flyttar bilen för att svetsa klart å börja bygga på den


74 Inlägg
23 november 2010
#40
Hackev8 skrev:
Coretech skrev:
Min personliga åsikt är att "kallgaraget är för kallt" är en dålig ursäkt! hmm
De går faktiskt (talar av erfarenhet) att ställa in ett el-element där inne eller någon annan värme källa.
Visst de blir ju inte varmgarage varmt men de blir bra stor skillnad iallafall! smile
Sen finns de faktiskt kläder! wink
Kom igen nu! Lite måste du ju lida för att vi ska få se framsteg! wink

hehe de är så sant så... väntar in delarna nu som jag har bestält kommer ta kort på de när de kommit hem oxå så finns inte så mycke jag kan göra nu tänkte slippa ner bilen för lak men de e inte den bästa tiden att göra de nu kan ta kort på garaget så kan du få se inte de bästa att hålla på i alls  men de kommer snart inte länge kvar tills jag flyttar bilen för att svetsa klart å börja bygga på den

Alright! smile Lycka till i bygget och jakten på bättre garageplats! big_smile


Sök