3557
Sök

Motorlampan lyser i min s2000!

74 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
som rubriken säger så har lampan börjat lysa igår... frågar ni mig så kom de som en blixt från klar himmel. ställde av bilen idag iaf eftersom säsongen ändå är så gott som slut. skulle uppskatta all hjälp jag kan få med detta. Tack på förhand!

P.S bromslampan började lysa ca 2 dagar före men antar att det inte har något med detta fel att göra (?)

MVH jim

««کtعfaи!uک»» Powعr!

Japan Quality
670 Inlägg
26 september 2010
Lyser motorlampan ständigt? Bromslampan lyser ända tills man vidrör bromspedalen på min NSX. Är det inte så på S2000 också?

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

74 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
Powerman skrev:
Lyser motorlampan ständigt? Bromslampan lyser ända tills man vidrör bromspedalen på min NSX. Är det inte så på S2000 också?

motorlampan lyser ständigt ja och bromslampan slocknar vid hård inbromsning men tänds efter en stund igen...

««کtعfaи!uک»» Powعr!

176 Inlägg
26 september 2010
Nu är jag inte expert på s2k... MEN, om motorlampan lyser konstand har du en eller flera felkoder. Antingen går du till Honda och ber dem ta reda på vilken felkod det är, eller så gör du det själv (vilket jag antar att det går) Går på alla hondor jag skruvat på iaf.. På de flesta "äldre" upp till 01, så finns det en blå 2pin clips, oftast under ratten eller vid mittkonsolen, denna använder du genom söka felkoden med..

Dessa rent ut sagt kortsluter du, dvs, du kan t.ex ta ett häftstiflt, o köra in i 2pin kontakten. vrider på till tändning. då ska motorlampan börja blinka om du gjort rätt. lång blink = 10, kort = 1. dvs.. lång, lång, kort = 21 t.ex.

Men som sagt, har inte skruvat med s2k. men borde vara samma på denna.
Ladda hem Helms Manual till din bil, där står exakt hur du ska gå tillväga, även varenda felkod.

Bromslampa, eller menar du abs?

Registrera dig på http://www.hondahookup.com/manuals/
och ladda hem service manualen. där finner du allt du behöver för att lösa detta problem.

//Daniel

74 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
H22 skrev:
Nu är jag inte expert på s2k... MEN, om motorlampan lyser konstand har du en eller flera felkoder. Antingen går du till Honda och ber dem ta reda på vilken felkod det är, eller så gör du det själv (vilket jag antar att det går) Går på alla hondor jag skruvat på iaf.. På de flesta "äldre" upp till 01, så finns det en blå 2pin clips, oftast under ratten eller vid mittkonsolen, denna använder du genom söka felkoden med..

Dessa rent ut sagt kortsluter du, dvs, du kan t.ex ta ett häftstiflt, o köra in i 2pin kontakten. vrider på till tändning. då ska motorlampan börja blinka om du gjort rätt. lång blink = 10, kort = 1. dvs.. lång, lång, kort = 21 t.ex.

Men som sagt, har inte skruvat med s2k. men borde vara samma på denna.
Ladda hem Helms Manual till din bil, där står exakt hur du ska gå tillväga, även varenda felkod.

Bromslampa, eller menar du abs?

Registrera dig på http://www.hondahookup.com/manuals/
och ladda hem service manualen. där finner du allt du behöver för att lösa detta problem.

Tack danne visste att ja skulle frågat dig först:) ska kolla det när ja kommer hem! Bromslampan e det som lyser

//Daniel

««کtعfaи!uک»» Powعr!

Sök