2447
Sök

Klarglas V70 -99

11 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
Hade tänkt att byta till klarsglas på min v70 -99.
Tanken slog mig att man kan ju bara byta själva glaset på lyktan men kom sedan på att de kanske blir ett annat dilemma jag inte kan finna ett svar på.
Blir ljusbilden fel om jag bara byter glas till ett klart på min orginallyktor lr funkar det?

Tacksam för svar!

4 822 Inlägg
27 september 2010
x3on skrev:
Tanken slog mig att man kan ju bara byta själva glaset på lyktan men kom sedan på att de kanske blir ett annat dilemma jag inte kan finna ett svar på.
Blir ljusbilden fel om jag bara byter glas till ett klart på min orginallyktor lr funkar det?

Tacksam för svar!

ljusbilden blir fel iom att på dom vanliga med reflat glas så blir ljusbilden i glaset medans i klarglasen så blir ljusbilden i reflekorn.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

11 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
Christian S skrev:
x3on skrev:

Tacksam för svar!

ljusbilden blir fel iom att på dom vanliga med reflat glas så blir ljusbilden i glaset medans i klarglasen så blir ljusbilden i reflekorn.

OK som jag trodde då:)
men är de så att ljuset blir sämre eller sämre blir de klart men går de köra med de för då kan man ju bara byta glas till besiktningen?

4 822 Inlägg
27 september 2010
x3on skrev:
Christian S skrev:
x3on skrev:

Tacksam för svar!

OK som jag trodde då:)
men är de så att ljuset blir sämre eller sämre blir de klart men går de köra med de för då kan man ju bara byta glas till besiktningen?

om du vill åka omkring och blända alla som du möter så kan du ju köra runt så.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

YEAH!!!
559 Inlägg
27 september 2010
hur fungerar C70-03 klarglas då? är det inbyggd i optiken att få en "ljusbild" ?
Senast redigerat av Alle86 (27 september 2010)

V o L v o

8 250 Inlägg
27 september 2010
Alle86 skrev:
hur fungerar C70-03 klarglas då? är det inbyggd i optiken att få en "ljusbild" ?

Dem har speciella reflektorer som skapar själva ljusbilden.

41 Inlägg
27 september 2010
körde själv med bara klarglas på mina org lycktor förut innan jag bytte. Va aldrig nån som blinka på mej, plus att dom inte sa någon på besiktningen om de heller.

V o L v O

11 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
Jimbo_volvo skrev:
körde själv med bara klarglas på mina org lycktor förut innan jag bytte. Va aldrig nån som blinka på mej, plus att dom inte sa någon på besiktningen om de heller.

OK:D blev ljuset sämre ?

41 Inlägg
27 september 2010
x3on skrev:
Jimbo_volvo skrev:

nja! blev nog varken sämre eller bättre men såg ju lite roligare ut än orginal allafall smile

V o L v O

11 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
Jimbo_volvo skrev:
x3on skrev:
Jimbo_volvo skrev:

nja! blev nog varken sämre eller bättre men såg ju lite roligare ut än orginal allafall smile

Ok smile då får de nog bli så när ekonomin får prioriteras på den andra bilen ett tag nu.

Sök