3313
Sök

Audi s2 avant, Vakuumslang, laddar konstigt.

28 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
#1
Laddar till och från normalt för att sedan gå på grundladd (0,3-0,4).
Hade en grön vakuumslang som satt löst bak på insuget och nu undrar jag vart den tar vägen?

sakta kör man ändå dör man

982 Inlägg
29 september 2010
#2
magnetventilen är standard på audi testa byt den

28 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
#3
Den är hel. Saken är den att när jag drar bilen till 6000 varv så går den ned på grundladd

sakta kör man ändå dör man

Audi racing
634 Inlägg
3 oktober 2010
#4
Charas skrev:
Den är hel. Saken är den att när jag drar bilen till 6000 varv så går den ned på grundladd

har liknande problem med min .... den laddar normalt 1,5 till runt 5000 - 6000 rpm sen så antingen hackar motorn eller så bara plöddrar den ... kanske samma problem ? tongue

1 059 Inlägg
3 oktober 2010
#5
Charas skrev:
Laddar till och från normalt för att sedan gå på grundladd (0,3-0,4).
Hade en grön vakuumslang som satt löst bak på insuget och nu undrar jag vart den tar vägen?

den gröna går till mapsensorn i boxen. är den lös så går den till maxladdtryck överskridits o då ner på nödprogram

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

19 Inlägg
3 oktober 2010
#6
Är vakuumslangen trasig? I sånt fall kan det vara klokt att kontrollera om den sugit in skit. Det kan göra att motorn går in i "nödläge". Bara att göra rent efter slangen...

det är mycket nu...

28 Inlägg
3 oktober 2010
Trådstartare
#7
Slangen till mapsensorn läckte vid insuget men det är åtgärdat så nu går den som den ska tills man som sagt drar den till 6000 rpm på 3-4-5-6, då går den i nödläge. det ger ju inte så mkt ladd eller effekt efter 5 tusen varv på en s2 men det är störande att den bryter efter 6000 ändå, kan det vara att den allstrar för mkt värme just då och bryter?

sakta kör man ändå dör man


Sök