Hejsan, har hört att man kan använda oliv eller rapsolja på svarta plastdetaljer för att göra de fräschare, fungerar det verkligen? Och vilken olja är bäst isåfall?
Det enda en olja kommer att göra är att ge en fet glansig yta som gör att det ser fint ut. På fråga om vilken olja du skall välja kan jag nog direkt säga att det inte lär spela någon roll om det är olivolja eller rapsolja.
Jag vet inte exakt vad det är du tänkt fräscha upp men för svarta/gråa lister finns ju svart/grå vinyl som är som en skokräm man stryker på. Det är rätt praktiskt. Finns på Biltema och heter "svart vinyl".
En liten fråga förresten... Går det att köra med olivolja på dörrhandtagen, suger de in det eller kommer man bli flottig om fingrarna varje gång man ska in i bilen?
Testa Meguiers Gold class Trim detailer, billigt och väldigt bra och lätt att stryka på utan att det kladdar. Det negativa med denna är isåfall att du får göra det ett antal gånger per år ifall du vill behålla listerna som nya... Titta på min s40 för resultat... mvh