Forciee: Jajjamen, fälgar och passform är vad som gör en bil vackrare än vad den redan är..
3voXer: Tusen tack, det är era kommentarer som höjer min motivation! Jag har också fastnat pga. att pengarna fattas, men det finns ju nästan alltid någonting att göra ändå.
River lite i inredning och oljeledningar, bilderna får tala med sina tusen ord.
Le garage
En möglig Golf CL-läpp som jag tänkte försöka tvinga på..
Spyhinken framme, tror det är vinterkräksjukan som härjar!
Skruvade bort oljekylare med tillhörande slangar och rör.. Båda rören är krökta på varsitt ställe, det återstår att se om eller hur mycket skada lagren har hunnit tagit.
Fyndade i en träratt som jag prövmonterade för skojs skull... Ni får avgöra om det är ballt eller inte, ehehe! Jag lämnade även in oljeledningarna till industri & hydraulik här i byn, nu en vecka senare hämtade jag ut nya sådana.
PICS:
Min oljekylare bestämde sig för att vara gängpajj, så det blir till att fixa gängorna och se hur det går när det är gjort! Förutom detta så är mina rimz på G, förhoppningsvis har jag de hemma till helgen.. Det blir myyys.
Var över en sväng till en kamrat i byn och fick lite stolsfästen svetsade igår.
Sedan förut är "fötterna" på stolsfästena swappade till LHD, nu förlängdes bakre foten på vänstra fästet, och en vinklad fot som är tagen från originalfästena svetsades fast på andra sidan.
Förlängd bakre fot
Svetsad vinkelfot
Inpassning och prövmontering
Some say, fitment is everything..
Efter en stänk av rostskydd samt svart färg vare bara å montera ihop!
Oljekylarkit inklusive HKS adapter för RB26 samt två små tryckisar.
Meckade loss gamla sandwich-adaptern efter en del fundering. Det visade sig vara ett hemmaplock även detta, de har fanimej vart över hela bilen och grisat runt! Här har de svetsat på en gängad stång som fortsättning för både adapter och oljefilter..
Såhär såg gamla adaptern ut på insidan:
Nya krejjerna!
Innermåttet är något större på HKS-adaptern, men såhär satt den på ett ungefär..
Adapter+filter
Det som nu ska göras är alltså att tillverka en spacer till HKS-adaptern som minskar innermåttet och på så sätt stabiliserar adaptern på den gängade stången.
Efter att ha passat in, punktat och prövmonterat avgasröret sjuttioelvagånger sitter det numera ihop, och när vi ändå pratar om rör så var det just precis ett sådant objekt som kapades samt slipades för att till slut hamna som en mellanskillnad för HKS-adaptern. Snacka om en på miljonen att en rörstump som en polare slängt skulle passa där.. I och med detta skruvade jag fast kitet med 7 meter långa oljeslangar.