3392
Sök

Golf VR6 -92 Bluddrar och rycker vid lågt varvtal..

246 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
Har idag köpt en Golf VR6 -92

Jag kan typ ingenting om bilar så ni vet!

Men iaf så gick den sjukt bra under provkörning och resan hem osv.. men när jag skulle köra hem från en kompis så började den gå konstigt vid typ 50-60 km/h i femmans växel.. Den rycker och vid fullgas så bluddrar den bara tills den kommit över typ 2000 varv då den börjar gå ganska normalt igen.. Nån som vet felet ? sad

Sen ett annat fel är att den är ganska så oljig på vänstra sidan av motorn.. rädd att det är topplockspackningen ? hmm

Tekniker
345 Inlägg
5 oktober 2010
Det är nog snarare ventilkåps packningen som är lite otät.

Att den bluddrar, kan vara flera saker, dåliga stift, fördelare, tändkabel, luftmassemätare, högaavgasvärden = dålig lambdasond m.m, nu har du några saker o gå igenom först.

Försök o ta hjälp av någon som kan lite om bilar, han kan säkert se on stift,kablar,fördelare är dåliga,kanske tillochmed testa kablarna.

Det man inte dör av gör ont.

92 Inlägg
5 oktober 2010
Kika in på www.vr6.nu. Där finns det många som är duktiga på vr6 motorer. Och som du säger är det standard att topplockspackningen kan vara dålig om det är oljigt precis ovanför remhjulen på vänster sida. Vid luftfiltret ungefär.

Hur långt har bilen gått?
Jag håller med Bullen1, om du är osäker kan det vara ganska svårt att ge sig på att felsöka, men det är alltid bra att lära sig.
På min corrado dammsög jag mitt luftfilter som första "mekgrej", var otroligt stolt men såhär i efterhand så.... ;P hahah

246 Inlägg
5 oktober 2010
Trådstartare
Ringde och snacka med förra ägaren och han trodde det var LMM för den hade betett sig så för honom så han bytta LMM och då fungerade det.. men så bytade han till en begagnad från skroten så antagligen det ?

Tändkablar och stift är helt nytt..  något jag märkte igår var att den baktände lite grann ? yikes

246 Inlägg
5 oktober 2010
Trådstartare
Tomgången är också ganska så ojämn...

Tekniker
345 Inlägg
5 oktober 2010
BYt luftmassemätare så löser det sig säkert, eller ska förra ägaren stå för det kanske?

246 Inlägg
5 oktober 2010
Trådstartare
Får hoppas det ! smile ne han gör nog inte det, skrev ju på kvittot att bilen säljes i befintligt skick men kan ju fråga om en sponsring smile

Ska man byta till en ny eller ännu en begagnad ?

Tekniker
345 Inlägg
5 oktober 2010
Beror på priset, köper du en ny vet du att den lär hålla i många år, en beg kan gå sönder när som om man har otur.

246 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
vi hittade felet på varför den gick som den gjorde!

förra ägaren hade bytt tändstift, men idioten hade inte spänt fast de så ett hoppade typ ur fästet så den gick på 5 cyl...

Men nu går den jävligt skönt igen och är underbar att köra! big_smile

Tekniker
345 Inlägg
6 oktober 2010
hahaha, helt otroligt tongue

Va skönt med ett skit fel smile

246 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
Haha ja faktiskt helt otroligt xD

Ja är riktigt glad nu! smile dock så hade vi inte verktyg så fick spänna för hand så ska in på verkstaden så de får spänna de tongue de kan seriöst inte ta betalt för de? yikes

Tekniker
345 Inlägg
6 oktober 2010
be o få låna en hylsa med förlängare och spärrskafft så gör du det själv, det få du säkert.

Om den ska in på verkstan så kan dom ta en liten summa, beror på vilken det är.

246 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare
Haha jag har ingen aning om hur man gör wink

Får hoppas han inte tar betalt iaf -.-

Sök