2432
Sök

Orm inomhus...

225 Inlägg
5 juli 2006
Trådstartare
började med att jag åkte till tjejen sen satt vi ute på altan me hennes föreldrar...
sen gick vi in och dom gick före ca 30 sekunder upp till övervåningen sen så gick jag in..på andra sidan av huset så hadde dom framdörren öppen för att vädra och där i hallen ligger det en huggorm som får panik av att se mej..jag har orm fobi jag vetifan varför men det är något som jag verkligen får panik av...konstigt så kommer orm jäveln just in i deras hus när det består av radhus som är väldigt tättbebyggt med mkt katter hundar och barn....sen kom iaf hennes morsa o låtsasfarsa ner o jagade ut orm jäveln....vi trodde att det var en snok först men den hadde inga gula prickar och hassesnoken är brun den här va helt kolsvart..aja det var jävligt läskigt iaf han gömde sej under altan på andra sidan av huset..knappt så jag vågar gå dit nått mer haha har sett 4orm nu på 1 vecka ute på vägarna aldrig sett så mkt annars...ha dörrarna stängda..haha smile

To Feel Or Not To Feel Cosworth....

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
5 juli 2006
Ormen var nog minst lika rädd som du var för den.. Nåja.. Det gick ju bra iaf..
Nya husdjuret? hehe

225 Inlägg
5 juli 2006
Trådstartare
GT90 skrev:
Ormen var nog minst lika rädd som du var för den.. Nåja.. Det gick ju bra iaf..
Nya husdjuret? hehe

haha njaa det är juh inte så trevligt med en äcklig orm inomhus...
jaa det gick juh bra....hadde juh varit riktigt äckligt om ja inte hadde sett den o att dom hadde stängt dörrarna..iförsig skulle juh katten haft nått att pyssla med då under kvällen men men

SupeR
106 Inlägg
6 juli 2006
Förstår att det var obehagligt.. Låter onekligen som en snok dock, men kan vara fullt så äckligt.,!

-red lights-

677 Inlägg
6 juli 2006
Varför slog ni inte ihjäl den?

Du sa det själv ungar och katter! Är det en huggorm så är den dessutom giftig.
Den gör ju inte direkt nån nytta i ett bostadområde!

2 594 Inlägg
6 juli 2006
BoraV6 skrev:

va fasen ska man slå i hjäl ormen bara för den är lika giftig som en geting??
ne ormar är fina djur dom ska man va rädd om sen om det hade vart en hugg orm har dom vita sicksack mönster på kroppen den du hittade var en helt anlig snok

225 Inlägg
6 juli 2006
Trådstartare
ghost_boy83 skrev:
BoraV6 skrev:

ne ormar är fina djur dom ska man va rädd om sen om det hade vart en hugg orm har dom vita sicksack mönster på kroppen den du hittade var en helt anlig snok

en huggorm behöver inte ha vita sick sack på sig..det finns svarta huggormar ochså!!!

Administratör
2 978 Inlägg
6 juli 2006
Dom är dessutom fridlysta vad jag vet så det kan kosta att hacka ihjäl en sån.....

En kopp av den svarta såsen...

2 594 Inlägg
7 juli 2006
SieRRa_WeeD skrev:
ghost_boy83 skrev:
BoraV6 skrev:

en huggorm behöver inte ha vita sick sack på sig..det finns svarta huggormar ochså!!!

jo det finns det men snokar känner man igjen på dess gula prickar

677 Inlägg
7 juli 2006
Risken är ju att det är en hona som skaffar ungar under eran altan. Och espingarna (ungarna) är mycket mer giftiga än en vuxen orm. Har du då katt eller ungar, eller själv är ute och går barfota på gräsmattan så är ju risken att bli biten ganska stor.

Som sagt det finns helsvarta huggormar.
Eller ring nån naturförening eller ormuppfödare som kommer och tar hand om den så kan dom släppa ut den i sin rätta miljö!

8 156 Inlägg
7 juli 2006
SieRRa_WeeD skrev:
ghost_boy83 skrev:
BoraV6 skrev:

Imponerande. Blev faktiskt imponerad över alla biologiskt kunnande personer här wink
Dom svarta huggormarna hittar man oftast kring kusten och på öar.

En skillnad (till) som man kan märka mellan en snok och en huggorm är att pupillerna på en snok är runda.

Huggormarna tar hand om möss och dylikt, så därför gillar jag dom.
Räddade en huggorm från min katt förra månaden. Min katt var lite pissed efteråt, eftersom han råkade bli biten. Det kan ju vara allvarligt, eftersom det finns katter som dött. Min katt bara vilade lite, sen ville han hämnas...
Senast redigerat av Phaetoon (7 juli 2006)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
7 juli 2006
Goffen skrev:
Dom är dessutom fridlysta vad jag vet så det kan kosta att hacka ihjäl en sån.....

Man får egentligen inte ens flytta på en huggorm. Men andra regler gäller på tomtmark. Där får man infånga och flytta på en huggorm. Man får till och med döda den om man inte lyckas infånga den. Men man ska ju kunna bevisa att det inte gick att fånga in huggormen...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

225 Inlägg
7 juli 2006
Trådstartare
BoraV6 skrev:
Risken är ju att det är en hona som skaffar ungar under eran altan. Och espingarna (ungarna) är mycket mer giftiga än en vuxen orm. Har du då katt eller ungar, eller själv är ute och går barfota på gräsmattan så är ju risken att bli biten ganska stor.

Som sagt det finns helsvarta huggormar.
Eller ring nån naturförening eller ormuppfödare som kommer och tar hand om den så kan dom släppa ut den i sin rätta miljö!

jag tror inte att det är någon hona som föder ungar under altan..för dom har aldrig sett en orm på området förrns nu...grejjer är väll att den att ormen kom in på området och gömde sig råkade då gå in i huset..konstigt nog så sjkällde inte hunden men den kanske inte såg ormen,,och som tur är var katten på baksidan hadde vart lite läskigt om jag inte hadde sett den man blir ganska så chockad när man ser nått svart ringla omkring i hallen:/

2 594 Inlägg
7 juli 2006
råkade cykla på en huggorm en gång den låg på asfalten å solade sig trodde det var en pinne jag men den klarade sig

225 Inlägg
7 juli 2006
Trådstartare
ghost_boy83 skrev:
råkade cykla på en huggorm en gång den låg på asfalten å solade sig trodde det var en pinne jag men den klarade sig

lool=)jag har orm fobi så jag dödar gärna en om jag vågar..som trist o ha sån exktrem fobi fört..jag älskar fiske o natur men klarar inte av det pga min skräck för dom djuren har bllivit skrämd som mindre och fått det med mig tyvärr!!

volvoraggare
4 776 Inlägg
7 juli 2006
ormar är fina djur dom dom ska helst kräla längs halsen på en

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

2 594 Inlägg
8 juli 2006
SieRRa_WeeD skrev:
ghost_boy83 skrev:

lool=)jag har orm fobi så jag dödar gärna en om jag vågar..som trist o ha sån exktrem fobi fört..jag älskar fiske o natur men klarar inte av det pga min skräck för dom djuren har bllivit skrämd som mindre och fått det med mig tyvärr!!

VA GLAD DÅ ATT DET INTE FINNS LIKA MYCKET ORM HÄR I SVERIGE SOM I VISSA LÄNDER he he
har bara sett 3 ormar ute i naturen på mitt 23åriga liv

2 644 Inlägg
8 juli 2006
Ormar är de värsta ja vet när man är o flugfiskar uppe i forsarna o står på nåra stenar o en orm kommer fram ja blir så jäkla rädd så ja slänger spöet o springer :S

Johan Lindgren

Scania, javisst.
237 Inlägg
19 juli 2006
Fan, det är ju så man lägger upp fötterna nånstans nu när man läser dethär :S

IT-Tekniker
161 Inlägg
19 juli 2006
BoraV6 skrev:

Döda ett fridlyst djur ?  nej...  bättre och kalla in folk med kunskapen och flytta den...

Sök