Motorn skall nu plockas ner för att fyllas med följande:
JE lågkompskolvar (9,0:1), Carillo H-profilstakar, APE topplocksbultar, APE topplocksmuttrar, Cometic toppackning, undercuttade drev i växellådan, nya ram och vevlager, APE ventilfjädrar samt ev andra race-kamaxlar, större spridare, portad topp mm. Civinco sprut är redan på plats och har körts med hela sommaren med ett mycket bra resultat.
Motorn är en 20 ventilers motor, 3 insugningsventiler samt 2 avgasventiler. Spjällhusen är endast på 38mm original, men ev blir det Hayabusa spjällhus på 46mm i kombination med större spridare givetvis.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/134927/1003332_74fa7t.jpg]()
Spjällhusen bortplockade.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/134927/1003331_z7pxe4.jpg]()
Generatorkåpan borta, svänghjulet av.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/134927/1003333_i63tq5.jpg]()
Kamaxelkedjan skall bort, överfallen av och kamaxlarna skall tas bort för att komma åt topplocksbultarna.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/134927/1003338_e2t8ai.jpg]()
Kopplingslamellerna och kopplingskorgen bortplockade.