3437
Sök

M5 avgasrör på en Vanlig 5 serie E39?

13 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare
Är det någon som vet om det finns något lätt sätt att få på en typ av m5 avgassystem på en vanlig 5 serie? jag vet inte hur jag ska göra. sad!! någon som vet något?? och det får inte vara för mycket jobb med det.!!

1 758 Inlägg
8 oktober 2010
Inte alls säker på detta, men har för mig att det helt enkelt inte får plats på grund av reservhjulsbaljan. Läste nån tidning för en herrans massa år sedan där nån snubbe satt dit dubbla rör från M5 på sin icke-M5 och han hade bytt hela bagagerumsgolvet mot M5.
Vet dock inte om det var ett absolut krav, eller om han bara gjort så för att få det "rätt".

Men det är väl bara att kika undertill om det finns plats för rördragning?

oo=00=oo
374 Inlägg
8 oktober 2010
Precis som schnauz är inne på är problemet med att plocka på ett komplett M5 E39 system på en E39a att M5an saknar reservhjulsbalja och får därmed plats med burkar på bägge sidor. Vanliga E39or har balja och får endast plats med burkar på vänster sida.

Jag satt och letade efter en bra tråd på autopower där en kille har dokumenterat och noggrant beskrivit hur han har gjort på sin E39 540. Jag hittade tyvärr inte tråden.
Men denna bild kan kanske ge dig ett hum om hur det enkelt kan lösas med fyra pipor på en E39. Bilen på bilden är dock en E36, men principen är ju densamma..

http://autopower.se/galleri/whymustthey/bilder/fyrpip2.jpg

Freude am fahren!

13 Inlägg
8 oktober 2010
Trådstartare
Okeej. men behöver man kap upp mycket för att få röret att gå så?? det är det enda jag tänkte på. har ingen lust att plasera om batteriet eller kapa upp för mycket! hmm

oo=00=oo
374 Inlägg
9 oktober 2010
Om du behöver kapa bort något för att få till ett rör så som bilden visar kan jag inte uttala mig om.
Lyft upp bilen och bedöm själv! smile

Freude am fahren!

13 Inlägg
9 oktober 2010
Trådstartare
okeej:) jag kollade lite förut på det. och tror isånafall så tar jag och fortsätter med ett rör ifrån delningen vid mitten av bilen så sätter en liten dämpare. men jag e inte helt säker hur jag ska göra... smile

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
9 oktober 2010
http://www.autopower.se/powerborsen/ann … ?id=290062

Annars finns ju detta alternativet oxå! Men de funkar nog bara om man inte har nån dragkrok!

13 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
Fan. det har jag ju med. men är inne på att ta och dra raka rör ifrån delningen som redan finns. det är ju också en tanke men vet inte om det går så bra att göra så. kanske låter för mycket. den ska ju gå igenom bilprovningen me.

Sök