Det finns lite delade meningar om man ska börja med att bestycka fullgas eller lågfart först.
Jag föredrar att börja med lågfart. Det är också svårast och kräver mest jobb.
MEN... det första, börja med att lära dig utantill hur varje bränslekrets i förgasaren fungerar. Inte bara vart bränslekanalerna går, utan även luftkanalerna. Lär dig också att förstå varför luftkanalerna finns där.
Väldigt många lägger bara energi på att prova ut huvudmunstycken och skiter fullständigt i lågfart. Dom tröttnar snart och skyller på hundra andra saker som gör att motorn går dåligt. Trots allt kör man till 80% på lågfart eller tomgång.
Som tidigare sagt, skaffa en bredbandslambda, det spar du snabbt in på munstyckeskostnad.
Monterar du MC-förgasare, se till att göra insugen mellan förgasare och motor så korta som möjligt, sedan använder du så långa trattar som behövs. Är det Vaccumförgasare "Bör" man använda en luftburk för att få bra egenskaper på trottlarna.
Mats