3948
Sök

Byta från B230E till B230FK

69 Inlägg
8 oktober 2010
Trådstartare
#1
Hallå!
Har en 745a -88 med en B230E behövs det "bara" bytas kabelhärvan i motorn för att få i en B230FK??


P o r s c h e
1 700 Inlägg
8 oktober 2010
#2
Ja "bara" kabelhärvan ( de är lite pill ), och bensinpumpen då dom jobbar på högre tryck i k-jet.

Sen bör du kolla om du har hastighetsmätargivaren i bakaxeln eller inte, en ft/fk med lh2.4 styrsystem måste ha signal från bakaxeln.


69 Inlägg
8 oktober 2010
Trådstartare
#3
Bensinskallen skrev:
Ja "bara" kabelhärvan ( de är lite pill ), och bensinpumpen då dom jobbar på högre tryck i k-jet.

Sen bör du kolla om du har hastighetsmätargivaren i bakaxeln eller inte, en ft/fk med lh2.4 styrsystem måste ha signal från bakaxeln.

Okej, du skriver att det är lite pill.. fixar man det om man har goda elkunskaper eller är det ett ren hel**tte?? tongue
om jag inte skulle ha hastighetsmätargivaren i bakaxeln är det ett jätte projekt för å få till den biten också??


P o r s c h e
1 700 Inlägg
8 oktober 2010
#4
joppevir skrev:
Bensinskallen skrev:
Ja "bara" kabelhärvan ( de är lite pill ), och bensinpumpen då dom jobbar på högre tryck i k-jet.

Sen bör du kolla om du har hastighetsmätargivaren i bakaxeln eller inte, en ft/fk med lh2.4 styrsystem måste ha signal från bakaxeln.

Okej, du skriver att det är lite pill.. fixar man det om man har goda elkunskaper eller är det ett ren hel**tte?? tongue
om jag inte skulle ha hastighetsmätargivaren i bakaxeln är det ett jätte projekt för å få till den biten också??

Nä de ska gå ändå vad jag har förstått... Bara du kopplar in så du får impulser från något. Har för mig någon kopplat in på tändspolen istället.

De är ju lite pill somsagt med elen, man får ju skruva isär halva inredningen för att komma åt och dra sladdarna, men det är ju inte så enormt svårt. De gäller bara att du vet vart alla sladdar ska.


69 Inlägg
8 oktober 2010
Trådstartare
#5
Bensinskallen skrev:
joppevir skrev:
Bensinskallen skrev:
Ja "bara" kabelhärvan ( de är lite pill ), och bensinpumpen då dom jobbar på högre tryck i k-jet.

Sen bör du kolla om du har hastighetsmätargivaren i bakaxeln eller inte, en ft/fk med lh2.4 styrsystem måste ha signal från bakaxeln.

Okej, du skriver att det är lite pill.. fixar man det om man har goda elkunskaper eller är det ett ren hel**tte?? tongue
om jag inte skulle ha hastighetsmätargivaren i bakaxeln är det ett jätte projekt för å få till den biten också??

Nä de ska gå ändå vad jag har förstått... Bara du kopplar in så du får impulser från något. Har för mig någon kopplat in på tändspolen istället.

De är ju lite pill somsagt med elen, man får ju skruva isär halva inredningen för att komma åt och dra sladdarna, men det är ju inte så enormt svårt. De gäller bara att du vet vart alla sladdar ska.

okej.. men de måste väl gå å få tag i nått kopplingsschema på det antar jag... tack för svaren=)


Tvivlare
2 266 Inlägg
8 oktober 2010
#6
Släng över kamen från E-motorn i FKn, bara ett tips smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

69 Inlägg
8 oktober 2010
Trådstartare
#7
MantaRobin skrev:
Släng över kamen från E-motorn i FKn, bara ett tips smile

okej, är den bättre??


Tvivlare
2 266 Inlägg
8 oktober 2010
#8
joppevir skrev:
MantaRobin skrev:
Släng över kamen från E-motorn i FKn, bara ett tips smile

okej, är den bättre??

Mycket smile

M-kam Lyft: 9.5 in/10.5 ur, Duration: n/a (B21F, B23F, B230F)

V-kam Lyft: 11.27, Duration: 245.4 (B200E, B230E)

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.


Sök