3976
Sök

Fungera rost stop ?

2 035 Inlägg
16 december 2011
Nybergrobin skrev:
Jag rekommenderar dig startkt att köpa en dyrare sort än biltema eftersom det är så jävla dyrt med färger, slippapper osv. Sen tar arbetet en jävla tid om man är seriös :S

Far lade på en såndär rostomvandlare köpt från macken och det har hållt i 2 år nu i alla fall

Köpte på mekonomen! smile

Biljudsveteran sen 1984!

1 011 Inlägg
20 december 2011
Det bästa du kan göra för att ta bort ytrost är att först slipa så gott det går. den tar du en Punktbläster och blästrar det sista då blästern tar bort porerna som finns kvar i plåten. Sen skaffar du Hagmans grundprimer och penslar på den plåtrena ytan. Sen om det 'är på trösklar så skall du skaffa Hagmans bodyfärg svart. Är det under bilen så skaffar du Rostskyddsmassa å sprutar/penslar på.

Punktbläster finns billigt hos Biltema och funkar kanon!

Projekt: Volvo 740 GLE. Helrenovering/Originalprojekt 1986 - USA-stuk
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=239569

2 035 Inlägg
20 december 2011
Chrrille skrev:
Det bästa du kan göra för att ta bort ytrost är att först slipa så gott det går. den tar du en Punktbläster och blästrar det sista då blästern tar bort porerna som finns kvar i plåten. Sen skaffar du Hagmans grundprimer och penslar på den plåtrena ytan. Sen om det 'är på trösklar så skall du skaffa Hagmans bodyfärg svart. Är det under bilen så skaffar du Rostskyddsmassa å sprutar/penslar på.

Punktbläster finns billigt hos Biltema och funkar kanon!

Ja så går ju att göra, saken är ju det att lackerare tydligen använde nåt medel över rosten för att sen kunna lacka rakt på det. Med garanti å allt. Så det är verkligen nåt som funkar.

Därför undrar jag om det är rostomvandlare.

Jag har punktbläster så jag får väl testa både och.

Biljudsveteran sen 1984!

Sök