2751
Sök

Är det samma svänghjul på Volvo glt och t5 ?

96 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
tjena, ska byta min glt motor-96 som är manuel till en t5 motor -95 som är atum. men behålla min växellåda och kopling, är det samma sväng ljul till koplingen, så det inte är olika infästningar elr olika kraftiga? annars måste man ju skaffa ett nytt ljul smile

8 250 Inlägg
10 oktober 2010
GLT och Turbo har inte samma svänghjul. Du kan ju flytta över glt svänghjul och koppling eftersom det passar rent fysiskt, men glt-kopplingen kommer inte orka med länge innan den börjar slira. Och en turbokoppling passar inte på glt-svänghjulet.

96 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
ja okej för koplingen är ganske fräch. men du vet inte vart man kan få tag på ett t5 svängljul då ?

8 250 Inlägg
10 oktober 2010
3k4n skrev:
men du vet inte vart man kan få tag på ett t5 svängljul då ?

Blocket, skrotar, annonser, det är bara att leta runt. Du lär ju ha svänghjul + koppling.

Alternativet är ju att du letar på en värre tryckplatta som passar på glt-svänghjulet och kanske en lite bättre lamell.

96 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
ja det blir till att kolla runt lite, tack för hjälpen smile

258 Inlägg
10 oktober 2010
Det är ju ganska dumt att köra vidare med originalkoppling om den nu inte är så gott som ny (vilket jag inte inte tror din är tongue).. När jobbet ändå görs hade jag valt att byta koppling och urtrampningslager och så med.. När du får i T5 motorn lär du ju vilja åtminstonde chippa den, och då slits koppling snabbt vill jag lova.

96 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
ja jo det är sant, hade tänkt mig att byta den med smile

Sök