3377
Sök

Kcr-box, montering

20 Inlägg
11 oktober 2010
Trådstartare
Hejsan är lite osäker på den där lilla kabeln på Kcr-boxen, Del lär ju vara Jorden? eller är jag helt fel ute? på den där lilla på bilden wink

http://www.kcr.se/render_page.asp?pageid=100

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
11 oktober 2010
antingen är de en jord, avskärmning eller en brytare.

Manual följer med, den ska monteras på common railen i motor rummet.

Mycke enkla manualer att förstå sig på å tar ungefär 11 sekunder att sätta i.  wink

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

20 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
Fick inte men nån manual på den.  Inte vet det nån stor skillnad, kanske bara jag som tror att det ska bli värsta skillnaden. :S

582 Inlägg
12 oktober 2010
Beror på hur du ställer den, det blir grym skillnad på effekt om du har en commonrail turbo. Är du osäker så ringer du grabbarna på KCR o frågar, dom är nog inte sena o hjälpa till. När du fått dit den så ställer du på den tills bilen ryker vid gaspådrag, sen vrider du ner den precis så den inte ryker, då ska det vara perfekt, vi har satt dit en del såna där på jobbet. men jag har tyvärr glömt vad tåten ska gå till, vi monterar Ferritas effektbox numera.

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
12 oktober 2010
Angående dessa boxer. Vad ni en gör, se till att gömma dom, Annars får ni en 2;a på bilprovningen. Har varit ex antal kunder som har fått en 2;a från bilprovningen.

detta gäller helbilsgodkända bilar.

Lev livet, det kan ta slut fort

20 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
norpan skrev:
Beror på hur du ställer den, det blir grym skillnad på effekt om du har en commonrail turbo. Är du osäker så ringer du grabbarna på KCR o frågar, dom är nog inte sena o hjälpa till. När du fått dit den så ställer du på den tills bilen ryker vid gaspådrag, sen vrider du ner den precis så den inte ryker, då ska det vara perfekt, vi har satt dit en del såna där på jobbet. men jag har tyvärr glömt vad tåten ska gå till, vi monterar Ferritas effektbox numera.

Jag har en passat 1.9 tid -98 . kanske inte blir så mycket mer effekt dom dom äldre.

582 Inlägg
12 oktober 2010
Jorå den blir nog piggare, det blir iallafall inte sämre!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

820 Inlägg
12 oktober 2010
På min V70(visserligen promotech-box) så skulle den lösa kabeln tjuva från en av kablarna i kontakten till LMM.

Mvh Joakim

Om man säger

20 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
Ja får försöka ta reda på vart den ska sitta nån stans.

Sök