3068
Sök

Vad krävs för att denna 850 ska gå igenom besiktning?

59 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
Hej på er Garaget!
Hoppas jag lägger denna i rätt forumdel nu..

Har kommit över en 850 till en hyfsat pris som jag tänkte använda som vinterbil..
Bilen var inne på en besiktning häromdagen och fick följande fel som finns på bildlänken nedanför:

http://www.imagehost.se/visa?id=bxy2u0wg

Vad tror ni? Kan jag bara kapa av dragkroken så går den igenom besiktning eller blir det en regbesiktning då, eller kommer jag få 2or för alla "Bra att veta" istället?

Tacksam för svar.

MVH rizzuh

The safest form of sex is when you get superdrunk and have sex with like ten people totally unprotected and you do intervenus drugs at the same time.

2 452 Inlägg
12 oktober 2010
är bara att ta bort dragkroken o så blir det en regbesiktning....jag hade dragkrok på min bil innan drog väck den betalade för en regbesiktning samnt vanlig besikting så var det bra

döden kommer tillbaka

59 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
turbodeath skrev:
är bara att ta bort dragkroken o så blir det en regbesiktning....jag hade dragkrok på min bil innan drog väck den betalade för en regbesiktning samnt vanlig besikting så var det bra

Vad tror du dom kommer säga om motorfästet och det då? Måste man betala för både regbesiktning och vanlig besiktning?

The safest form of sex is when you get superdrunk and have sex with like ten people totally unprotected and you do intervenus drugs at the same time.

2 452 Inlägg
12 oktober 2010
det med bra att veta är ju ett fel men det är bara ett påpekande på att det finns där helst vill dom att du gör iordning det inför nästa års besiktning...men det du måste åtgärda är det alvarliga felet som din dragkrok...antingen bort med den eller så sätter du en ny där...

döden kommer tillbaka

8 250 Inlägg
12 oktober 2010
rizzuh skrev:
Vad tror du dom kommer säga om motorfästet och det då? Måste man betala för både regbesiktning och vanlig besiktning?

Ja, man lär betala för båda.

59 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
rizzuh skrev:

Fan vad surt, kanske inte är värt det då, tänk om de skulle hitta ytterliggare fel på bilen, då är det ju samma visa igen...

8 250 Inlägg
12 oktober 2010
rizzuh skrev:
Marlboroman skrev:
rizzuh skrev:

Fan vad surt, kanske inte är värt det då, tänk om de skulle hitta ytterliggare fel på bilen, då är det ju samma visa igen...

Jo, men den ska väl bara besiktas om? Och då kollar dem ju normalt sett bara dragkroken i ditt fall.

59 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
rizzuh skrev:
Marlboroman skrev:

Jo, men den ska väl bara besiktas om? Och då kollar dem ju normalt sett bara dragkroken i ditt fall.

Nu förstår jag inte hur du menar, hursomhelst så måste jag då alltså kapa dragkroken, åka tillbaka och göra regbesikting och vanlig besiktning = 380 + 200 kr, eller?

8 250 Inlägg
12 oktober 2010
rizzuh skrev:
Marlboroman skrev:
rizzuh skrev:

Nu förstår jag inte hur du menar, hursomhelst så måste jag då alltså kapa dragkroken, åka tillbaka och göra regbesikting och vanlig besiktning = 380 + 200 kr, eller?

Helt riktigt. Eller byta dragkrok då, och gör du det så lär ju det reg.besiktas och kostar lika mycket.

59 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
rizzuh skrev:
Marlboroman skrev:

Helt riktigt. Eller byta dragkrok då, och gör du det så lär ju det reg.besiktas och kostar lika mycket.

Dom ska minsann ta hiskeligt betalt dom rackarna! Vad får man för en bil på skroten numera? Är det fortfarande 1500?

Mr. AUDI !
642 Inlägg
12 oktober 2010
Du Får Ingenting För Skrotbilar Längre!
Mvh!

Four Rings To Rule Them All!

1 196 Inlägg
12 oktober 2010
Vi pratar Volvo 850, bara att åka till närmaste skrot och kolla om de har en krok. Detta givetvis förutsatt att det sitter en originalkrok på din bil, då är det ju bara att plocka en dito på skroten och montera dit.

59 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
master_lars skrev:
Vi pratar Volvo 850, bara att åka till närmaste skrot och kolla om de har en krok. Detta givetvis förutsatt att det sitter en originalkrok på din bil, då är det ju bara att plocka en dito på skroten och montera dit.

Nu har jag tagit reda på lite mera fakta på besiktningen, det räcker med en registreringsbesiktning och man behöver _INTE_ ta bort dragkroken, det räcker med att svetsa dit en mutter av typen M12 så reggar dom om dragkroken som cykelställ

Tack för alla svar
Senast redigerat av rizzuh (12 oktober 2010)

Sök