Till att börja med, det att ladden sjunker när du gasar det är som det ska.
När du gasar och turbon börjar ladda så får du självklart en laddpeak och när den är nådd så sjunker ladden medans bilen varvar.
Men nu till ditt problem att den laddar 2bar det är ju mindre bra, du borde kolla över din magnetventil / wastegate.
och jag tycker att du borde ha en laddtryckspärr på 1.54bar. Dvs om bilen laddar mer än 1.54bar så ska laddspärren (Mapsensorn) säga ifrån och du tuggar ratt. Nu är jag inte inne så mkt på Audi men laddvakten bör ligga på 1.54bar.
En mapsensor ska sitta oiginal på alla turbobilar som säkerhet för turbon.
och ja det sliter på bilen när den tokladdar och spärren inte säger ifrån, det kan resultera i knack och motorras.
Senast redigerat av Kamulen (14 oktober 2010)
V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!